ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازار سياه خريد و فروش سبد کالا در ايران

خبرگزاری مهر با انتشار گزارشی

خبرگزاری مهر با انتشار گزارشی از بازار سياه خريد و فروش سبد کالا و گذشتن تاريخ مصرف برخی از اقلام سبدهای کالايی در شهرهای ايران، خبر داد.

بنا به اين گزارش، به‌رغم آن‌که گفته شده سبدهای کالايی رايگان هستند اما برخی فروشگاه‌های عرضه‌کننده اين سبدها از مردم بابت مابه‌التفاوت وزنی برخی کالاهای سبد، همچون گوشت مرغ، وجه نقد دريافت می‌کنند.

همچنين اقلام سبد کالايی در برخی از فروشگاه‌ها تکميل نيست و وقتی مردم برای دريافت سبد کالايی خود مراجعه می‌کنند، به مردم فيش‌هايی داده می‌شود که در زمان ديگری برای دريافت کسری سبد کالايی خود مراجعه کنند.

اين در حالی است که برای دريافت يک قلم کالا بايد مدت‌ها در صف ايستاد و يا متصدی از ارائه کالا خودداری می‌کند.

در اين گزارش همچنين آمده است که تاريخ مصرف برخی از اقلام ارائه‌شده در سبدهای کالايی به‌ويژه در برخی شهرستان‌ها، گذشته است.

گزارش خبرگزاری مهر می‌افزايد، در برخی از استان‌های ايران، بازار سياه خريد و فروش اين سبدهای کالايی به‌راه افتاده است و از آن‌جا که به گفته مسئولان، اقلام ارايه شده در اين سبد کالايی ۲۰ درصد ارزان‌تر از بازار است و دولت برای دريافت آن هيچ وجهی از مردم دريافت نمی‌کند، برخی دلالان دست به کار شده‌اند و بازار سياه خريد و فروش اين سبدهای کالايی به‌راه انداخته‌اند.

در اين ميان خريد و فروش اقلامی چون برنج که صرفه بيشتری برای دلالان دارد، بيشتر است.

توزیع سبد کالای رایگان در ايران از ۱۳ بهمن‌ماه جاری آغاز شد و صف‌هایی طولانی در مقابل فروشگاه‌های عرضه‌کننده شکل گرفت.

وزارت صنایع و تجارت دولت حسن روحانی، پس از ماه‌ها تبلیغ برای این طرح، اعلام کرد این طرح تنها شامل آن دسته از سرپرست‌های خانواری خواهد شد که زیر پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و  قانون کار قرار دارند و درآمد ماهانه آنها زیر ۵۰۰ هزار تومان در ماه است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود در شبکه یک، از مردم به‌دلیل مشکلات توزیع سبد کالا پوزش خواست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.