ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعليق حکم اعدام در ايالت واشنگتن آمريکا

جی اينسلی، فرماندار ايالت واشنگتن اعلام کرد که حکم اعدام در اين ايالت به حالت تعليق درمی‌آيد. از سال ۱۹۷۵ تاکنون در اين ايالت ۹ نفر اعدام شده‌اند.

دولت ايالت واشنگتن آمريکا تصميم گرفت حکم اعدام در اين ايالت را به حالت تعليق درآورد.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، جی اينسلی، فرماندار ايالت واشنگتن از حزب دمکرات، در توضيح اين تصميم گفت، حکم اعدام "متناقض و ناعادلانه" است.

جی اينسلی گفت: "شک و تردیدهای بسياری در اين زمينه وجود دارد؛ همچنين اشتباه‌های زیادی در سیستم [قضایی] ديده می‌شود. وقتی به تصمیم‌گیری در مورد اعدام مربوط می‌شود، بسياری موارد ديگر نيز نقش بازی می‌کنند تا اين سيستم ناقص مورد ترديد قرار گيرد."

فرماندار ايالت واشنگتن افزود تصميم به کنار گذاشتن حکم اعدام در نتيجه ماه‌ها بررسی و همچنين گفت‌وگو با بستگان قربانيان گرفته شده است.

اين اعلام اما به معنای عفو ۹ زندانی‌ نيست که هم‌اکنون در اين ايالت در انتظار اجرای حکم مرگ نشسته‌اند.

به‌‌گفته سازمان عفو بين‌الملل در سال گذشته ۳۹ زندانی در ۹ ايالت آمريکا اعدام شده‌اند. شمار اعدام‌شدگان اين کشور در سال ۲۰۱۲ ميلادی ۴۳ نفر بود. بيشترين اعدام‌ها در ايالت تگزاس صورت گرفت که ۱۶ نفر بود.

از سال‌های ۱۹۷۰ که بار ديگر حکم اعدام در آمريکا آزاد شد، تاکنون يک هزار و ۳۵۹ نفر اعدام شده‌اند. از اين ميان ۱۳ تن از اعدامی‌ها زن بوده‌اند.

عفو بين‌الملل افزوده است که در ايالت واشنگتن از نوامبر ۱۹۷۵ بار ديگر حکم اعدام به اجرا گذاشته شد و از آن زمان تاکنون ۹ نفر در اين ايالت اعدام شده‌اند.

در ماه آوريل گذشته شمار زندانيان محکوم به اعدام در ايالات متحده سه هزار و ۱۰۸ نفر اعلام شد که بيشتر آن‌ها در زندان‌های کاليفرنيا، فلوريدا، تگزاس و پنسيلوانيا به‌سر می‌برند.

عفو بين‌الملل می‌گويد شمار مخالفان اعدام در آمريکا بيشتر و بيشتر می‌شود با اين حال در ۳۲ ايالت از ۵۰ ايالت آمريکا همچنان حکم اعدام اجرا می‌شود.

به‌تازگی در ايالت‌های ایلینویز، نیومکزیکو، نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکات حکم اعدام لغو شده است.

بر اساس آمار عفو بين‌الملل در حال حاضر در سطح جهان ۵۸ کشور با اعدام موافقند. بيش از دو سوم کشورها يا حکم اعدام را از قوانين خود حذف کرده‌اند و يا دست‌کم آن را به‌اجرا نمی‌گذارند.

در سال ۲۰۱۲ دست‌کم ۶۸۲ زندانی در ۲۱ کشور جهان اعدام شدند که در اين ميان چين و ايران بيشترين آمار اعدام را دارند.

اعدام در کشورهای مختلف به اشکال گوناگون از جمله گردن‌زدن، حلق‌آويزکردن، تیرباران و یا تزریق‌کشنده صورت می‌گيرد.

به‌تازگی بحث‌هایی در مورد مخلوط سمی جدیدی که با آن یک زندانی در ایالات متحده اعدام شد در گرفت. در طول اجرای حکم اعدام یک قاتل در ایالت اوهایو، اين زندانی بیش از ۱۰ دقیقه برای دستيابی به هوا تقلا کرد و با درد شدید درگذشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 34

    […] تعلیق حکم اعدام در ایالت واشنگتن عراق تعطیلی روزنامه منتشرکننده کاریکاتور خامنه‌ای […]