ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک نماينده مجلس: پديده‌ای به نام کودک کار در ايران وجود ندارد

فاطمه آليا، از اعضای کميسيون

فاطمه آليا، از اعضای کميسيون اجتماعی مجلس ايران با بيان اين‌که کار کودکان در کشور ما محدود و مقطعی است، گفت: "پديده‌ای به نام کودک کار به‌شکل رسمی و تأييد شده در کشور ما وجود ندارد."

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، فاطمه آليا گفت: "آمارهای رسمی در اين زمينه (کودکان کار) وجود ندارد. اين پديده در کشور ما بسيار محدود و مقطعی است برای نمونه در برخی از روستا‌ها کودکان در تابستان که به مدرسه نمی‌روند به والدين خود درکشاورزی کمک می‌کنند که نمی‌توان از اين مسأله به‌عنوان کودک کار اسم برد."

اين در حالی است که رضا جهانگیری‌فرد، معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، آبان‌ماه گفته بود تنها در تهران نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ کودک کار شناسایی شده و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

به‌گفته وی بالغ بر ۹۰ درصد از این کودکان دارای خانواده هستند و بیشتر آن‌ها به صورت انفرادی و حتی گاهی به‌شکل خانوادگی کار می‌کنند.

فاطمه آليا افزود: "در کشور ما به‌دليل وجود بنيان‌های قوی خانواده دغدغه گسترش اين مسأله وجود ندارد و اين معضل بيشتر برای کشورهايی است که خانواده در آن‌ها نقش خود را از دست داده و يا خانواده تک‌والدی رواج دارد."

وی همچنين گفت: "ما موافق کار کودکان نيستيم و فرهنگ کار کودک در کشور ما وجود ندارد بنا بر اين بودجه‌ای برای اين مسأله در نظر گرفته نشده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد

    فاطمه علیا من را یاد نقل قول معروف از ماری آنتونت انداخت. در اوج قحطی و فلاکت مردم در اواخر سلطنت لویی شانزدهم، مردم شورش نان کردند.ماری آنتونت پرسید این ملت چرا شورش کردند. گفتند گرسنه اند می گویند نان نداریم.گفت خوب چرا بیسکویت نمی خورند! تفاوت ماری آنتونت با فاطمه الیا این است که ماری آنتونت تا هفت جد و آبا اش امپراتوران و پادشاهان اتریش بودند و برای همین هم هیچگاه در میان مردم نبود که از حال و روز توده ی مردم خبر نداشت. در عوض خانم فاطمه علیا از همان طبقه ی فرودست جامعه بیرون آمده. اینطور دروغها بیش از هرچیز شرم آور است. کودکان کار را ما همگی دیدهایم خانم علیا؛ فقر و فلاکت و بدبختی ملت ایران را هم هکذا. شما هم کافی است از برج عاجتان پایین بیایید و فقط نگاهی به اطرافتان بیاندازید.

  • علي

    خانم آليا درست ميگن در ايران كودك كار وجود ندارد چون طبق قوانين جمهوري اسلامي اين افراد كه مثلا در خيابان ها گل ميفروشند يا .... اصلا جزو انسان به حساب نميايند .