ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استفن هاکينگ: رويدادهای سوريه نفرت‌انگيز است

استفن هاکينگ در يادداشتی در روزنامه گاردين رويدادهای سوريه را نفرت‌انگيز خواند و گفت: "وقتی به‌عنوان پدر رنج کودکان سوری را می‌بينم با خودم می‌گويم ديگر بس است."

استفن ويليام هاکينگ، فيزيکدان و کيهان‌شناس نامدار، روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه در يادداشتی در روزنامه گاردين رويدادهای سوريه را نفرت‌انگيز خواند.

استفن ويليام هاکينگ، فيزيکدان و کيهان‌شناس نامدار

هاکينگ در يادداشت "آن‌چه در سوريه اتفاق می‌افتد نفرت‌انگيز است"، تکانه‌های تهاجمی را از غرايز نخستين انسان‌های بدوی می‌شمارد که بقای آنان را تضمين می‌کرد. امروزه اما وقتی اين غريزه باستانی و تهاجمی در پيوند با تکنولوژی مدرن قرار می‌گيرد کل نژاد بشر و  ساير موجودات زنده زمين در خطر هستند.

هاکينگ در حالی اين يادداشت را منتشر کرده که به‌گفته ديدبان حقوق بشر سوريه، از نهاد‌های حقوق بشری نزديک به مخالفان، شمار کشته‌شدگان در جريان درگيری‌های اين کشور به بيش از ۱۴۰‌هزار نفر رسيده است.

در همين حال سازمان ملل نيز اعلام کرد که بحران پناهجويان سوری فاجعه بشری قرن است.

استفن هاکينگ می‌گويد: "وقتی به‌عنوان پدر رنج کودکان سوری را می‌بينم با خودم می‌گويم ديگر بس است."

اين مدير مرکز کيهان‌شناسی نظری دانشگاه کمبريج در بخش ديگری از يادداشت خود می‌نويسد: "گاهی به اين فکر می‌کنم که تصوير ما نزد موجودات ديگر در اعماق فضا چگونه بايد باشد. هنگامی که به جهان نگاه می‌کنيم، ما در حال نگاه کردن به گذشته هستيم. چرا که نور ساطع شده از آن‌ها بسيار بسيار ديرتر به ما می‌رسد. نوری که امروز از زمين منتشر می‌شود چه چيز را نشان می‌دهد؟"

هاکينگ پيش از اين نيز مواضع سياسی خبرسازی داشته است. او در ماه مه ۲۰۱۳ تصميم به پشتيبانی از کمپين بايکوت آکادميک اسرائيل گرفت.

به نظر اين فيزيکدان اگر جنگ سوريه پايان‌بخش نوع بشر نباشد اما شکاف و تراشی است در آن‌چه ما انسان‌ها را کنار هم نگه می‌دارد.

او در نهايت تأکيد می‌کند که عدالت جهان‌شمول کم از قوانين بنيادين فيزيک ندارد و بشر بدون آن، قطعا به پايان حيات خود خواهد رسيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.