ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برکناری فرهاد رهبر از رياست دانشگاه تهران

وزير علوم ايران، پس از شش سال رياست فرهاد رهبر در دانشگاه تهران وی را برکنار کرد.

رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری ايران، فرهاد رهبر را از رياست دانشگاه تهران برکنار کرد.

فرهاد رهبر

خبرگزاری تسنيم متن حکم برکناری فرهاد رهبر را منتشر کرده و نوشته است به نظر می‌رسد برکناری فرهاد رهبر از رياست دانشگاه تهران به‌دليل عدم مجوز برگزاری يک همايش حزبی با عنوان "بررسی تطبيقی رويکرد وزارت علوم در دوره‌های مختلف" است که قرار بود از سوی انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شود.

اين خبرگزاری پيش از اين نوشته بود "وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری برای برکناری فرهاد رهبر از رياست دانشگاه تهران روز گذشته کارگروهی تشکيل داد که اعضای اين کارگروه به جمع‌بندی‌های لازم برای برکناری فرهاد رهبر از رياست دانشگاه تهران رسيدند."

خبرگزاری فارس نيز نوشته است فرهاد رهبر طی تماسی تلفنی برکناری خود را تأييد کرده است.

بنا به اين گزارش‌ها در حال حاضر محمدحسين اميد، معاون اداری و مالی وزارت علوم با حفظ سمت، سرپرستی دانشگاه تهران را به‌‌عهده گرفته است.

فرهاد رهبر در ۱۷ بهمن‌ماه سال ۱۳۸۶ با حکم محمدمهدی زاهدی وزير وقت علوم رئيس دانشگاه تهران شد.

وی پيش از آن رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزی در دولت محمود احمدی‌نژاد و معاون اقتصادی وزارت اطلاعات در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهور پيشين ايران روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه با نامه‌ای خطاب به کامران دانشجو، وزير علوم دولت يازدهم، خواهان برکناری فرهاد رهبر و بيژن رنجبر، رؤسای دانشگاه تهران و دانشگاه تربيت مدرس، به دليل “رويکرد سياست‌زده، غيرعلمی و يا احيانا امنيتی” آن‌ها شده بود.

پس از آن فرهاد رهبر در گفت‌وگوی زنده با شبکه يک تلويزيون ايران دستور احمدی‌نژاد، مبنی بر برکناری وی از رياست دانشگاه تهران را “جدی” ندانست و خود را همچنان رئيس دانشگاه تهران معرفی کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • jamal

    حتما بزودی  مدیر  صدا و سیما میشود!؟

  • Majid

    «رهبر» عنوانی است که دیگر مفهوم و معنایی در ایران ندارد. چه همچون فسیل از زوار درفته ای که تصور میکند با داشتن یک لقب پوشالی «معظم» میتواند مادام العمر رهبر باشد و چه فرهاد رهبر بعنوان رهبر یک موسسه علمی و آموزشی.