ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستور اسلام‌گرايان سوريه برای حجاب اجباری

شورشيان اسلامگرا در شرق سوريه به زنان مهلت داده‌اند که تا هفته ديگر صورت‌های خود را با نقاب بيوشانند و حجاب را رعايت کنند.

شورشيان اسلامگرا در شرق سوريه دستوری برای حجاب اجباری زنان را صادر کردند. آن‌ها هشدار دادند هر شخصی که اين دستور را اجرا نکند، پاسخگو خواهد بود.

به‌گزارش رويترز اين اقدام، عملی ديگر در جهت اعمال نظر گروه‌های تندرو در جامعه است.

گروهی که خود را "شورای شريعت اسلامی ديرالزور" ناميده است، در بيانيه‌ای به زنان فرصت داد تا روز سه‌شنبه صورت‌های خود را با نقاب بيوشانند.

گروه‌های اسلامگرا پس از گذشت تقريبا سه سال از آغاز شورش عليه حکومت بشار اسد، اکنون به قوی‌ترين مخالفان وی تبديل شده‌اند. اين درحالی است که بشار اسد تلاش می‌کند تا خود را مدافع قوانين سکولار نشان دهد.

دولت سوريه اين گروه‌ها را تروريست و تندرو خواند.

يک اسلامگرای سوری متنی را در فيس‌بوک به اشتراک گذاشته که در آن می‌نويسد: "با توجه به اين‌که گناهان دليل اصلی عقب افتادن پيروزی هستند، شورای شرعی شهر ديرالزور مجبور است تقوا را ترويج کند و از فساد جلوگيری به‌عمل آورد". اين متن توسط ديدبان حقوق بشر سوريه نيز منتشر شده است.

ماه گذشته ديدبان حقوق بشر مستقر در نيويورک گزارش داد که جبهه نصرت و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که هر دو از گروه‌های تندوری مسلح اسلامی هستند، با برداشت سختگيرانه‌شان از شريعت اسلامی زنان را مجبور کرده‌اند تا با روسری و لباس بلند حجاب خود را حفظ کنند.

در اوت ۲۰۱۳ منابع اطلاعاتی ايالات متحده گمانه‌زنی کرده‌اند که ابوبکر بغدادی رهبر "داعش"، فرماندهی حدود پنج هزار پيکارجو را در استان‌های شمالی و شرقی سوريه برعهده دارد.

گروه‌های اسلامی مسلح از درگيری‌های اين کشور با عنوان "جهاد" ياد می‌کنند. آن‌ها همچنين از حضور نيروهای خارجی استقبال می‌کنند. برخی از اين گروه‌ها مانند دولت اسلامی شام و عراق در مناطق تحت کنترل‌شان دست به اجرای سختگيرانه قوانين اسلامی زده‌اند.

هرچند در ماه‌های اخير درگيری‌های خونينی بين نيروهای اپوزسيون سوريه و دولت اسلامی عراق و شام گزارش شد.

ديدبان حقوق بشر بر اساس مصاحبه‌های پناهندگان سوری گزارش داد که اسلامگرايان قوانين تبعيض‌آميزی عليه زنان و دختران به‌ويژه آن‌هايی که از دستورات مبتنی بر حجاب تبعيت نمی‌کنند اعمال می‌کنند و آن‌ها را از رفت و آمد آزادانه در سطح عمومی باز می‌دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 36

    […] غیردولتی سوریه دستور اسلام‌گرایان برای حجاب اجباری نیجریه «پیکارجویان بوکو حرام» ده‌ها نفر را در روستایی […]

  • sina

    مثل اینکه یادتان رفت : شعار  یا روسری یا توسری ؟!  فاجعه سی و پنج سال ادامه یافت !