ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: به دادگاه نرفتم چون احضاريه غيرقانونی بود

در پی احضار علی مطهری،

در پی احضار علی مطهری، نماينده تهران در مجلس ايران به دادگاه برای روز دوشنبه پنجم اسفندماه، وی امروز گفت به دادگاه نرفته چون احضاريه غيرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی مطهری در حاشيه جلسه علنی صبح امروز سه‌شنبه، ششم اسفندماه مجلس گفت دستگاه قضايی بايد پيش از ارسال احضاريه برای وی از هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان پرس‌وجو می‌کرد.

مطهری گفت: "من به دادگاه نرفتم زيرا اصل احضاريه قانونی نبود و نبايد هم می‌رفتم."

اين نماينده مجلس با بيان اين‌که دادگاه بايد احضاريه را با هيأت نظارت بر رفتار نمايندگان در ميان می‌گذاشت افزود: "اگر نطق من خارج از وظايف نمايندگی بود برايم احضاريه می‌فرستادند اما چون استعلام احضاريه فرستاده بودند اين کار غيرقانونی بوده و طبيعتا من هم نبايد به دادگاه می‌رفتم."

علی مطهری، نماينده مجلس ايران

علی مطهری روز چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه به دستگاه قضایی احضار شد.

دی‌ماه سال جاری دادستان تهران در واکنش به برخی سخنان علی مطهری در مجلس علیه وی اعلام جرم کرده بود.

در روز هفتم دی‌ماه علی مطهری در سخنان میان دستور خود در مجلس، از احکام زندانیان سال ۸۸ انتقاد کرده و گفته بود: “احکام سخت‌گیرانه‌ای برای زندانیان ۸۸ وضع شد که باید دوباره به آن رسیدگی شود، زیرا این سئوال وجود دارد که قضات به شکل مستقل چنین حکم‌هایی را صادر کردند یا زیر فشار دستگاه‌های امنیتی.”

وی افزوده بود: “جای تأسف دارد که پس از چهار سال هنوز پرونده افرادی که محکوم به حضور در فتنه ۸۸ هستند مشخص نشده و بهتر است رئیس قوه قضائیه به جای اظهارنظر در مورد فتنه به بررسی پرونده متهمان بپردازد و آن‌ها را از بلاتکلیفی خارج کند.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    اگر قرار باشد در جمهوری اسلامی هرکس را غیر قانونی به دادگاه احضار کردند نرود که کسی نباید به دادگاه برود. پس این همه آخوند که در انجا هستند چه کنند؟ دوباره بروند سر کار اصلیشان روضه خوانی؟