ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش ۱۴ درصدی خودکشی در ايران

شمار خودکشی‌ها در ايران طی

شمار خودکشی‌ها در ايران طی ۹ ماهه ابتدای سال جاری خورشيدی نسبت به مدت مشابه سال پيش ۱۴ درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی از ابتدای سال ۹۲ تا پايان آذرماه سه هزار و ۱۲۵ تن در "حوادث مشکوک به خودکشی" جان خود را از دست داده‌اند که از ميان آن‌ها ۹۸۲ تن را زنان و دو هزار و ۱۴۳ تن را مردان تشکيل می‌دهند.

در مدت مشابه سال ۹۱ نيز دو هزار و ۷۴۰ تن به علت آن‌چه که پزشکی قانونی آن را "مرگ مشکوک به خودکشی" تشخيص داده بود، جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر اعلام سازمان پزشکی قانونی ايران در ۱۲ ماهه سال گذشته در مجموع سه هزار و ۶۴۰ مرگ "مشکوک به خودکشی" در کشور روی داده است که از اين تعداد دو هزار و ۵۳۰ نفر را مردان و يک هزار و ۱۱۰ تن ديگر را زنان شامل می‌شوند.

بر اين اساس در سال گذشته استان‌های تهران با ۴۰۹،‌ کرمانشاه با ۲۷۱ و گيلان با ۲۳۱ مورد فوتی، بيشترين و استان‌های خراسان جنوبی با ۱۸، کهگيلويه و بويراحمد با ۲۴ و خراسان شمالی با ۲۵ فوتی کمترين موارد مرگ ناشی از خودکشی را به خود اختصاص داده‌اند.

۴۹.۹ درصد از موارد خودکشی در سال گذشته به شيوه "حلق‌آويز" بوده است.

در سال ۹۱، از کل مرگ‌های مشکوک به خودکشی در ايران، بيشترين موارد خودکشی در گروه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ثبت شده است و پس از آن گروه سنی ۳۰ تا ۳۹ سال با ۲۲.۲درصد، ۲۵ تا ۲۹ سال با ۱۷.۶درصد، بالای ۵۰ سال با ۱۲.۹ درصد، ۴۰ تا ۴۹  سال با ۱۱.۱ درصد و زير ۱۸ سال با ۷.۹ درصد قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.