ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«یانوکوویچ در امان دولت روسیه است»

روسیه استمداد رئیس جمهور معزول اوکراین برای حفاظت از جان او را پذیرفته است. گفته می‌شود یانوکوویچ در ‌آسایشگاهی در نزدیکی مسکو به سر می‌برد. پارلمان دولت خودمختار کریمه به اشغال هواداران روسیه درآمد.

روسیه استمداد رئیس جمهور معزول اوکراین برای حفاظت از جان او را پذیرفته است. گفته می‌شود یانوکوویچ در ‌آسایشگاهی در نزدیکی مسکو به سر می‌برد. پارلمان دولت خودمختار کریمه نیز در ادامه تشنج‌های این شبه‌جزیره به اشغال هواداران روسیه درآمد.

ویکتور یانوکوویچ آخرین بار در شهر دونتسک دیده شده بود

روز پنجشنبه ۲۷ فوریه اعلام شد که ویکتور یانوکوویچ از روسیه برای حفظ جان خود طلب کمک کرده است. رئیس جمهور معزول اوکراین گفته که به دلیل تهدید افراط‌یون، نگران امنیت خویش است.

او در بیانیه‌‌ای، خود را همچنان رئیس جمهور مشروع و منتخب اوکراین خواند و تصمیمات مجلس را غیرقانونی دانست. این نخستین مرتبه است که یانوکوویچ پس از ترک کی‌یف و عزل خود، اعلام وجود می‌کند.

رسانه‌های روسی نوشته‌اند که یانوکوویچ در آسایشگاهی در نزدیکی مسکو به سرمی‌برد. این در حالی است که دولت موقت اوکراین، حکم جلب و پیگرد او را به اتهام مشارکت در کشتار تظاهرکنندگان صادر کرده است. در پنجشنبه خونین کی‌یف (۲۰ فوریه) حدود ۸۰ نفر کشته شدند.

اشغال مجلس کریمه توسط هواداران روسیه

تنش‌‌های هفته گذشته در کی‌یف، از دو روز پیش تاکنون به سواستوپول و پایتخت کریمه منتقل شده‌اند. پارلمان اوکراین روز پنجشنبه (۲۷ فوریه/۸ اسفند) در باره نخست وزیری آرسنی یاتسنیوک و ترکیب دولت موقت تصمیم خواهد گرفت اما نزاع تاتارهای مسلمان و اقلیت روس در کریمه تازه شروع شده است.

سربازان روس در سواستوپول

شبه‌جزیره کریمه در شرق اوکراین، محل زیست اقلیت قومی روس است. سمفروپل پایتخت این ایالت خودمختار اوکراین و بندر سواستوپل از دو روز پیش تاکنون صحنه رویارویی موافقان و مخالفان روسیه شده‌اند.

تجمع روز چهارشنبه گروه‌های موافق و مخالف در سیمفروپل، با زد و خورد و پرتاب شیشه و سنگ همراه بود و دستکم ۳۰ مجروح به جای گذاشت. در بامداد پنج‌شنبه نیز گروهی ناشناس، ساختمان مجلس کریمه را اشغال کردهو پرچم‌های روسیه را بر فراز این بنا نصب کردند.

در سواستوپل که پایگاه نظامی روسیه در دریای سیاه در جنوب کریمه است، یک روس در یک انتخابات خیابانی به مقام شهرداری برگزیده شد و نیروهای وفادار مسکو در مدخل راه‌‌های ورود به شهر، پست‌های بازرسی ایجاد کردند.

ولادیمیر پوتین در واکنش به تشدید تنش در شبه‌جزیره کریمه، دستور آماده‌باش ارتش روسیه در غرب را صادر کرده است. از روز پنجشنبه هواپیماهای جنگنده روسیه در مرز غربی با اوکراین در حال گشت‌زنی هستند. سرگئی شویگو،  وزیر دفاع روسیه می‌گوید، آماده باش نیروی هوایی ربطی به تحولات اوکراین ندارد. اما سرگئی لاورف، وزیر خارجه پیش‌تر از  نضج گرفتن فضای "نئوفاشیستی" در شرق اوکراین سخن گفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.