ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد خاتمی: انتشار کتاب‌های فاسد زيبنده وزارت ارشاد نيست

احمد خاتمی در نماز جمعه تهران از قوه قضائيه به‌دليل توقيف روزنامه آسمان تشکر کرد و با انتقاد از وزارت ارشاد گفت انتشار "کتاب‌های فاسد" زيبنده وزارت ارشاد نيست.

احمد خاتمی در نماز جمعه تهران از توقيف روزنامه آسمان استقبال کرد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و گفت انتشار "کتاب‌های فاسد" زيبنده وزارت ارشاد نيست.

احمد خاتمی، عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان

اين عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان از قوه قضائيه برای برخورد با روزنامه آسمان تشکر کرد و افزود: "قوه قضائيه بنا به وظيفه به‌وقت وارد شد و روزنامه هتاک را تعطيل کرد."

وی به هيئت نظارت بر مطبوعات تذکر داد و گفت: "تذکر من به هيئت نظارت است، بايد هيئت نظارت اين کار را می‌کرد و بلافاصله جلسه فوق‌العاده‌ای تشکيل می‌داد و روزنامه را لغو امتياز می‌کرد البته خبر دارم که بعضی از اعضای محترم هيئت نظارت در اين زمينه تلاش کردند اما متأسفانه به جايی نرسيد."

احمد خاتمی از هيئت نظارت بر مطبوعات خواست اکنون که اقدامی در اين زمينه انجام نداده است بيانيه منتشر کند و از قوه قضائيه حمايت کند.

روزنامه آسمان در حالی‌که شش روز از انتشار آن می‌گذشت روز پنج‌شنبه یکم اسفندماه (۲۰ فوریه) به‌دلیل انتشار مطلبی در شماره چهارم خود درباره حکم قصاص توسط شعبه ۱۱ دادسرای رسانه توقیف و عصر همان روز عباس بزرگمهر، مدیرمسئول آن بازداشت و روانه زندان اوین شد. بزرگمهر پس از چهار روز شامگاه روز، یکشنبه چهارم اسفندماه با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در روزنامه آسمان گزارشی منتشر شد با عنوان “علم سیاست در زمانه سخت” که در آن گروهی از استادان و دانشجویان خاطراتشان را از سال‌های دهه ۱۳۶۰ تعریف کرده بودند. در آن میان هرمیداس باوند درباره بیانیه‌ای که در آن زمان درباره قصاص مطرح شده بود، خاطره‌ای تعریف کرده بود. عنوان این بیانیه، قصاص “غیرانسانی” بود و ذکر این عنوان در روزنامه آسمان سبب توقیف آن شد.

احمد خاتمی وزارت ارشاد را با پسوند "اسلامی" دانست و خطاب به مسئولان آن گفت: "طوری عمل کنيد که اين پسوند اسلامی زيبنده شما باشد، اجازه انتشار کتاب‌های فاسد زيبنده شما نيست. آژانس‌هايی در روزنامه‌ها تبليغ می‌کنند که مردم را به فلان‌کشورهای فاسد می‌برند، اين اقدامات در شأن شما نيست. نظارت کجا رفته است؟"

وی افزود: "عده‌ای فکر می‌کنند فضا باز شده و می‌توانند به مقدسات اهانت کنند در حالی که اين تحليل اشتباه است. آن دوره گذشت که به مقدسات اهانت می‌کردند و مسئولان وقت هم از شما حمايت می‌کردند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    احمد خاتمی: انتشار کتاب‌های فاسد زیبنده وزارت ارشاد نیست. شهروند درجه سه: ایشان درست میگویند، با کتاب هایی که آخوندهای با عمامه و بی عمامه می نویسند و با حرفهایی که میزنند و کارهایی که میکنند، وزارت ارشاد بیجا میکند که رو دست آقایان بلند شود و موازی کاری کند. هر کس تخصصی دارد! گرچه این هم وازت ارشاد «اسلامی» است!

  • رضا

    فاسدتر از الفاظ رکیک و توهین آمیز ایشان فکر نکنم کتابی یافت بشه.

  • رویا

    مگر احمد خاتمی کتاب می‌خواند که بداند کدام کتاب به گمانش فاسد است؟!