ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۸۰ هزار ايرانی بر اثر آلودگی هوا

حجت‌الاسلام قاسمی‌پور، مسئول امنيتی سازمان

حجت‌الاسلام قاسمی‌پور، مسئول امنيتی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداری ايران از مرگ ۸۰ هزار ايرانی بر اثر آلودگی هوا خبر داد.

سازمان ملل سال گذشته اعلام کرد که ۸۰۰ هزار نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست داده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نيوز، قاسمی‌پور افزود: "سازمان ملل سال گذشته طی آماری اعلام کرد که ۸۰۰ هزار نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست داده‌اند و بر اساس آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت کشور نيز ۸۰ هزار نفر در ايران بر اثر آلودگی هوا و غبار جان خود را از دست داده‌اند."

قاسمی‌پور افزود که در حال حاضر ۲۱ استان از استان‌های کشور گرفتار غباری است که از سوی کشورهای همسايه مانند عراق، سوريه، اردن و قطر وارد کشور می‌شود و مشکلات جسمی بسياری برای مردم به وجود آورده است.

به گفته اين مقام سازمان جنگل‌ها "طبق گفته کارشناسان خارجی يک درخت ۵۰ ساله بلوط ۱۶۹ ميليون تومان قيمت دارد اما در کشور ايران عده‌ای از مردم چنين درختی را قطع و با آن ذغال درست می‌کنند و با قيمت ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند."

قاسمی‌پور گفت: "درخت بلوط يکی از درختانی است که آلودگی‌ها و ريزگردها را جذب می‌کند ولی قطع بی‌رويه اين درختان در جنگل‌های زاگرس ضرر بسياری هم از جهت مادی و جسمی و هم از لحاظ معنوی به مردم وارد می‌کند و اگر اين رويه ادامه داشته باشد تا چند سال آينده ديگر درخت بلوطی در زاگرس باقی نمی‌ماند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • «وزارت بهداشت باید آمار مرگ ناشی از آلودگی هوا را اعلام کند» | خبرگزاری موج سبز

    […] از آمارها حاکی از مرگ حدود ۸۰ هزار نفر در سال بر اثر آلودگی هواست. اما در این زمینه مراجع مختلف […]