ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با کشتن يک سگ ولگرد، سگ‌کشی در بوکان آغاز شد

يک سگ ولگرد در بوکان

يک سگ ولگرد در بوکان پس از گازگرفتن ۳۴ نفر توسط اداره بهداشت اين شهر کشته شد و در پی آن برنامه کشتار سگ‌ها در اين شهر در دستور کار قرار گرفت. سگ کشته شده بيماری هاری نداشت.

حاميان حقوق حيوانات در ايران معتقدند راه مبارزه با انتقال بيماری‌ها از طريق سگ‌ها نه کشتن آن‌ها که جمع‌آوری و مراقبت و مداوایشان است.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، رحيم ايزدمهر، مسئول بهداشت محيط مرکز بهداشت بوکان در آذربايجان غربی، گفت: "يک قلاده سگ ولگرد در اين شهرستان با گازگرفتن، ۳۴ نفر را راهی بيمارستان کرد."

به‌گفته وی اين سگ صبحگاهان در حاشيه منطقه اميرآباد بوکان در مکانی پناه می‌گرفت و هنگامی که رهگذران از آن‌جا می‌گذشتند از پناهگاه خارج شده و با حمله به‌سوی عابران از کمر به پايين آن‌ها را مورد حمله قرار می‌داد و گاز می‌گرفت و بعد از ظهرها نيز خود را در خارج از اين منطقه پنهان می‌کرد.

اين مسئول اداره بهداشت بوکان گفت به افرادی که مورد حمله اين سگ قرار گرفتند واکسن ضدهاری تزريق شد و حال عمومی آن‌ها رضايت‌بخش است .

ايزدمهر افزود: "برای تلف کردن اين سگ ۱۲ نفر در قالب چهار دستگاه خودرو از جمله کارشناسان شبکه بهداشت و دو تيرانداز ماهر بسيج شدند که پس از چند روز موفق شدند."

به‌گفته وی پس از انجام آزمايش‌های لازم آشکار شد که اين سگ مبتلا به بيماری هاری نبوده است .

رحيم ايزدمهر افزود: "با توجه به معضلات و مشکلات ناشی از افزايش تعداد سگ‌های ولگرد در حاشيه‌های اين شهر، برنامه اتلاف سگ‌های ولگرد در دستور کار قرار گرفت و اين سگ‌ها پس از اتلاف با رعايت موازين بهداشتی معدوم می‌شوند ."

کشتن سگ‌های ولگرد همواره با اعتراض و مخالفت حاميان حقوق حيوانات در ايران روبه‌رو شده است. آن‌ها معتقدند راه مبارزه با انتقال بيماری‌ها از طريق اين سگ‌ها نه کشتن آن‌ها که جمع‌آوری و مراقبت و مداوایشان است.

با اين حال کشتن سگ‌های ولگرد بارها در شهرهای مختلف ايران تکرار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.