ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرهای ضد و نقيض از آزادی مرزبانان ايرانی

ایرنا به نقل از منابع پاکستانی نوشت در عمليات نيروهای مرزی پاکستان چند تبعه خارجی از جمله مرزبانان ربوده‌شده ايرانی آزاد شده‌اند. اين خبر هنوز به‌شکل رسمی تأييد نشده است.

در حالی که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ايرنا) به نقل از منابع خبری پاکستان خبر از آزادی پنج مرزبان ربوده شده ايرانی داده است، برخی از مقام‌های ايرانی گفته‌اند اين خبر تأييد نشده است.

پنج مرزبان ايرانی از جمعه ۱۸ بهمن در منطقه مرزی جکيگور استان سيستان و بلوچستان ربوده شدند.

ايرنا نوشته است: "منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در عمليات نيروهای سپاه مرزی اين کشور در روز شنبه ۱۱ تبعه خارجی از جمله مرزبان ربوده شده ايرانی در مناطق ايالت بلوچستان نزديک مرز با ايران آزاد شدند."

خان وصی، سخنگوی نيروهای سپاه مرزی پاکستان گفته است، مرزبانان ربوده شده ايران نيز در ميان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

به‌نوشته ايرنا مقام‌های ايران و پاکستان کميته مشترکی به‌منظور رسيدگی به امور مرزی و تلاش‌های مشترک برای يافتن مرزبانان ربوده‌شده ايرانی تشکيل داده بودند. اين کميته در نشست سه روزہ کميسيون مشترک مرزی در شهر کويته مرکز ايالت بلوچستان پاکستان تشکيل شده بود.

در همين حال علی‌اصغر ميرشکاری، معاون امنيتی انتظامی استانداری سيستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين که آزادی پنج مرزبان ربوده شده را به شکل رسمی تأييد نمی‌کند، گفت: "عملياتی که پاکستانی‌ها برای آزادی مرزبانان انجام داده‌اند را تأييد می‌کنم، اما همچنان آزادی پنج مرزبان را به شکل رسمی تأييد نمی‌کنم."

خبرگزاری مهر نيز به‌نقل از يک منبع آگاه در وزرات کشور ايران که نام وی منتشر نشده، نوشت: "اين خبر قطعيت ندارد و شايد گروگان‌های ايرانی آزاد شده مربوط به گروگان‌های مواد مخدر باشند و نه مرزبانان ايرانی."

از سوی ديگر محمدسعيد اربابی، نماينده ايرانشهر، خبر آزادی پنج سرباز مرزبان ايرانی را تأييد کرد و گفت: "آزادی سربازان قطعی است اما نحوه و يا جزئياتش تا ساعاتی ديگر مشخص و اعلام خواهد شد."

"مهر" همچنين به‌نقل از علی‌رضا حقيقيان، سفير جمهوری اسلامی ايران در پاکستان نوشت مقام‌های پاکستانی هنوز به‌شکل رسمی اين خبر را تأييد نکرده‌اند.

دادگستری سيستان و بلوچستان نيز اين گفته را تکرار کرد.

باقر حسينی نماينده زابل در مجلس ايران نيز اعلام کرد که مرزبانی تماس گرفته و آن‌ها گفته‌اند هنوز نمی‌توانند خبر را تأييد کنند.

اين خبرها در حالی منتشر شده که گروه جيش‌العدل در صفحه توئيتر خود خبر آزادی مرزبانان ايرانی را تکذيب کرد.

پنج مرزبان ايرانی از جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ در منطقه مرزی جکيگور استان سيستان و بلوچستان ناپديد شده بودند.

گروه جيش‌العدل با انتشار تصاويری در شبکه‌های اجتماعی مسئوليت ربودن اين افراد را به عهده گرفته بود.

اين گروه تاکنون واکنشی در پيوند با آزاد شدن اين پنج مرزبان نشان نداده است.

چند روز پيش جيش‌العدل در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که یک نفر از اعضای آن‌ها اعدام شده و آن‌ها نیز قصد دارند یکی از گروگان‌ها را اعدام کنند.

در پی آن حسین‌علی امیری، قائم مقام وزارت کشور ایران گفت: “اطلاع داریم که جان پنج مرزبان در امان است.”

وی درباره تهدید گروه جیش‌العدل مبنی بر قتل یکی از پنج مرزبان گروگان گرفته‌شده، گفت: “فکر نمی‌کنم تهدیدی که صورت‌گرفته عملی شود.”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    وزیر کشور ایران اعلام کرد چنین امری تاکنون تأیید نشده و پاکستان خبر آزادی مرزبانان ایرانی را تأیید نمی‌کند.!!!!