ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستین مذاکره دوجانبه کاترین اشتون با مقامات ایران

کاترين اشتون که ديروز برای نخستين بار جهت مذاکره دوجانبه وارد ايران شد، امروز صبح با محمدجواد ظریف دیدار کرد. او روز جهانی زن را باتعدادی از فعالان حقوق زنان جشن گرفت.

کاترين اشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا که ديروز برای نخستين بار جهت مذاکرات دوجانبه به ايران وارد شد، امروز ۱۸ اسفند با محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران ديدار کرد.

کاترین اشتون چهار سال است که مسئوليت مذاکرات شش قدرت جهان با ايران را به عهده دارد. این نخستین مذاکره دوجانبه اشتون با ایران است.

کاترين اشتون در ادامه سفرش امروز با حسن روحانی رئيس جمهور ايران نیز دیدار می‌کند. اشتون که اکنون چهار سال است مسئوليت مذاکرات گروه ۵+۱با ايران را به عهده دارد، برای ديدار با مقامات این کشور به تهران سفر کرده است. او تاکيد کرده اين "اولين بار است که مذاکرات دوجانبه‌ای داشتيم."

او گفته تیم آقای ظریف را برای پیشبرد  این مذاکرات تحسین می‌کند.

مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا پس از ديدار با ظريف در کنفراس مطبوعاتی مشترک‌شان گفت که علاوه بر موضوعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای، درباره سوريه، آينده افغانستان، مبارزه عليه مواد مخدر و همچنين برخی مسائل حقوق بشر و آينده روابط ايران و اتحاديه اروپا نيز مذاکراتی انجام داده است.

اشتون ظهر امروز نیز با علی لاریجانی رییس مجلس ایران دیدار و گفتگو داشته است.

کاترين اشتون گفته ديروز در نخستين روز ورودش به ايران، به مناسبت روز جهانی زن با تعدادی از فعالان زنان در ايران ديدار کرده است و اين روز را با آنها جشن گرفته.

محمد جواد ظريف نيز در اين کنفرانس خبری مشترک گفت: "گفت‌وگو درباره موضوع هسته‌ای، مذاکرات و اجرای توافق‌های گذشته و نحوه پيگيری کار در آينده در اين مذاکرات مورد بررسی قرار گرفت." او ابراز اميدواری کرده که امکان رسيدن به توافق ظرف چهار يا پنج ماه آينده وجود دارد.

وزیر امور خارجه ایران ابراز اميدواری کرده که امکان رسيدن به توافق ظرف چهار يا پنج ماه آينده وجود دارد.

وزير امور خارجه ايران نيز با اشاره به اراده سياسی کشورش برای رسيدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای نسبت به موفقیت آن ابراز اميدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری رويترز رسانه‌ها و روزنامه‌های ايران ورود اشتون به ايران را پوشش گسترده‌ای داده‌اند و همزمان رسانه‌های اصلاح‌طلب آن را موفقيتی برای دولت عملگرای روحانی دانسته‌اند. ايران و شش قدرت جهانی در نوامبر امسال، به يک توافق موقت با هدف پايان دادن به يک دهه اختلاف بر سر برنامه‌های هسته‌ای ايران دست پيدا کردند.

از زمان روی کارآمدن دولت حسن روحانی و حتی در طول مبارزات انتخاباتی وی، حل مسئله هسته‌ای و رفع تحريم‌های بين‌المللی يکی از برنامه‌های اصلی دولت يازدهم اعلام شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • arass

    ... اشتون دیروز در نخستین روز ورودش به ایران، به مناسبت روز جهانی زن با تعدادی از فعالان زنان در ایران دیدار کرده است و این روز را با آنها جشن گرفته......!!! کجا؟ با کی؟  در زندان اوین؟ گشت ارشاد؟ بهشت زهرا؟ فقط عکس  خندان مقنعه بسر زیرعکس رهبرش را دیدیم !

  • farid

    شرم بر وی و انگلیس بانی و حامی حکومت اسلامی که با حجاب اسلامی و بدون توجه به اعدامها و بگیر و ببند و سرکوب ها ٬ خندان  به دیدار عوامل سرکوب میرود.

  • MORTEZA

    سلام چرا از چادر خانم عکسی ندارید  روز زن است تابستان گرم است ایران