ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایش «بو» و تئاتر تعاملی

نمایش «بو» درباره کودکان مصادره‌شده پس از کودتای آرژانتین به‌زودی روی صحنه می‌آید. درباره این نمایش با فرهاد فروتنیان و نسرین قاسم‌زاده گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

نمایش تعاملی که شکل نوینی از تئا‌تر است در سال‌های گذشته با پیشرفت‌هایش جایگاه ویژه‌ای را در دنیای تئا‌تر به‌دست آورده. این نوع نمایش با برداشتن دیوار‌ها و فاصله بین تماشگر و بازیگر فضایی و زمینه‌ای مطلوب برای ایجاد ارتباط زنده بین انسان‌ها به وجود آورده است.

یکی از اجراهای نمایش «بو»، عکس: حمید خرمی

یکی از گروه‌های فعال در زمینه نمایش تعاملی گروه «اینتراکت» است. این گروه در سال ۲۰۰۲ توسط فرهاد فروتنیان و نسرین قاسم‌زاده پایه گذاری شده.

این زوج هنرمند در هلند زندگی می‌کنند و به‌تازگی نمایشی را آماده اجرا کرده‌اند. این نمایش مشارکتی که «بو» نام دارد، پیش از این دو اجرا هم در تهران داشته است.

در سال ۱۹۷۶ وقتی در آرژانتین کودتا شد و نظامیان حکومت این کشور را به دست گرفتند، نوزادان مخالفانشان را از آنها می‌گرفتند و به پلیس‌ها و اطلاعاتی‌ها و ارتشی‌ها می‌سپردند. موضوع نمایش «بو» هم همین کودکان مصادره‌شده است.

درباره این نمایش و همچنین پیرامون تئاتر «مشارکتی» یا «تعاملی» و اهمیت آن با فرهاد فروتنیان و نسرین قاسم‌‌زاده، کارگردان و نویسنده نمایش «بو» گفت‌و‌گویی انجام داده‌ایم:

عکس‌هایی از تمرین‌های نمایش «بو»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.