ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران کریمه و احتمال بروز جنگ سرد

آیا تحولات اخیر در شبه جزیره کریمه شروع دورانی جدید از جنگ سرد است؟ جنگ و یا دیپلماسی کدام یک سرنوشت این بحران را رقم خواهد زد؟

درحالی که تنش در شبه جزیره کریمه همچنان ادامه دارد هر روزبه پرسش‌های جامعه جهانی در رابطه با سرنوشت این بحران افزوده می‌شود.

 آیا تحولات اخیر در شبه جزیره کریمه شروع دورانی جدید از جنگ سرد است؟ جنگ و یا دیپلماسی کدام یک سرنوشت این بحران را رقم خواهد زد؟

حسین علیزاده، دیپلمات سابق و کارشناس اموربین‌الملل در یادداشتی در تارنمای زمانه نوشته است: «از زمان پیشروی روسیه به شبه‌ جزیره کریمه در ۹ اسفند ۱۳۹۲، جمهوری اسلامی هیچ واکنشی در قبال این اقدام نشان نداده و با سکوت مطلق از کنار این رویداد مهم گذشته است. می‌توان چنین سکوتی را به معنای عدم اعتراض تهران به موضوعی تلقی کرد که به گمان برخی می‌تواند زمینه‌ساز “جنگ جهانی سوم” شود.»

برای بررسی بیشتر بحران در شبه جزیره کریمه با رضا تقی‌زاده، کارشناس مسائل سیاسی و حسین علیزاده، کارشناس اموربین‌الملل درباره تاریخ و ریشه شکل‌گیری این بحران و چرایی اهمیت کریمه برای روسیه گفتگو کرده‌ایم. هم‌چنین پرسیده‌ایم که آیا دنیا در حال ورود به دوره جدیدی از جنگ سرد است و دلایل سکوت ایران چیست؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.