ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش همسرآزاری در استان مازندران

پزشکی قانونی مازندران از ارجاع سه هزار و ۱۷۲ مورد همسرآزاری طی یازده ماه امسال به پزشکی قانونی استان خبر داد.

پزشکی قانونی مازندران از ارجاع سه هزار و ۱۷۲ مورد همسرآزاری طی یازده ماه امسال به پزشکی قانونی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اعلام این خبر، گفته است آمار ارائه شده نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته >علی عباسی با اشاره به اینکه همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند گفته است: «ممکن است در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.»

بر اساس این گزارش، در استان مازندران آمار دقیقی از میزان همسرآزاری وجود ندارد، اما براساس آمار مراجعه‌کنندگان به پزشکی قانونی استان در یازده ماه امسال، سه هزار و ۱۷۲ مورد همسرآزاری ثبت شده که سه هزار و ۱۳۳ نفر زن و سی نفر مرد بوده‌اند.

شهرستان‌های ساری با ۶۹۱، بابل با ۳۶۲ و آمل با ۳۴۶ فرد شاکی بیشترین و رامسر با ۲۹ و جویبار با ۵۶ فرد شاکی، کمترین آمار مراجعان مربوط به همسرآزاری را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران همسرآزاری را به چهار گروه همسرآزاری روانی، ‌ مالی، جنسی و جسمی تقسیم کرده و گفته است: «خشونت فیزیکی و بدنی، روانی و کلا‌می، اجتماعی، اقتصادی و در ‌‌نهایت صدمات و آزارهای جنسی نمونه‌های بارز همسر آزاری است و از آنجا که تمامی افرادی که از سوی همسرانشان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند برای شکایت و پیگیری به مراجع ذی‌صلاح مراجعه نمی‌کنند بنابراین آمار دقیقی در این خصوص در کشور وجود ندارد.»

علی عباسی «بالا رفتن سطح فرهنگی جامعه»، «کسب مهارت‌های زندگی» و «بهبود شرایط زندگی» را در کاهش میزان همسرآزاری موثر دانسته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افزایش همسرآزاری در استان مازندران | andishehayandeh

    […] زمانه: پزشکی قانونی مازندران از ارجاع سه هزار و ۱۷۲ مورد همسرآزاری طی یازده ماه امسال به پزشکی قانونی استان خبر داد. […]