ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رد بوئینگ ۷۷۷ در اقیانوس هند هم پیدا نشد

وزارت دفاع هند شامگاه شنبه ۱۵ مارس در بیانیه‌ای گفت تیم‌های جستجوی نیروی دریایی بیش از۲۵۰ هزار کیلومتر مربع را در دریای آندامان و خلیج بنگال گشته‌اند اما هیچ نشانی از هواپیما نیافته‌اند.

وزارت دفاع هند شامگاه شنبه در بیانیه‌ای گفت تیم های جستجوی نیروی دریایی بیش از۲۵۰ هزار کیلومتر مربع را در دریای آندامان و خلیج بنگال گشته‌اند اما هیچ نشانی از هواپیما نیافته‌اند.

خانواده‌‌های سرنشینان هواپیمای ایرمالزی با بالاگرفتن احتمال ربوده شدن این بوئینگ امیدوار شده‌اند که عزیزان‌شان زنده باشند. اما کارشناسان صنعت هوانوردی و فناوری پرواز عقیده دارند که هواپیمای ایرمالزی حتی در صورت اثبات ربایش ، سقوط کرده و جایی فرود نیامده است.

به گفته آنها فرود هواپیما در هیچ کجا نمی‌تواند از چشم‌ها پنهان بماند و حریم یا سرزمینی نیست که یک جت بدون رویت شدن وارد آن شود.

سخنگوی انجمن خلبانی "کوک‌پیت" تاکید کرده که از نظر تئوریک، هواپیما می‌تواند در ارتفاعی بسیار کم از دیدرس رادار دور بماند اما از نظر عملی، پرواز یک جت به ابعاد و وزن بوئینگ ۷۷۷ در ارتفاعی بس پایین، غیرممکن است.

نخست وزیر مالزی روز شنبه ۱۳ مارس در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد که عملیات تجسس در دریای جنوب چین متوقف شده و تلاش‌ها روی جستجو در دو کریدور دیگر متمرکز شده‌اند: یکی از مرز قزاقستان به شمال تایلند و دیگری از جنوب به طرف اقیانوس هند.

پلیس مالزی در این روز خانه خلبان پرواز ۳۷۰، دو کمک خلبان و سایر خدمه بوئینگ را تفتیش کرد. مقامات مالزی می‌گویند هر اقدامی را برای یافتن سرنخی از سرنوشت هواپیما انجام می‌دهند.

احتمال دست داشتن خدمه یا کادر پرواز در موضوع سقوط یا ربایش این هواپیما پس از آن بالا گرفت که مشخص شد سامانه مکان‌یاب و سیستم ارتباطی آن به عمد از کار افتاده‌اند.

خاموش کردن این دستگاه‌ها نیاز به دانش فنی بالایی دارد و تنها در کابین خلبان میسر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.