ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نماينده مجلس: با مرگ درياچه اروميه، تبريز قابل سکونت نخواهد بود

علی‌رضا منادی، نماينده مجلس ايران

علی‌رضا منادی، نماينده مجلس ايران هشدار داد در صورت مرگ درياچه اروميه "نمک آن چشمان همه ايرانيان را آزار خواهد داد و شهر تبريز غيرقابل سکونت خواهد شد."

 به گزارش خبرگزاری ميراث فرهنگی، منادی گفت: "امروز دوباره می‌گويم درياچه اروميه در حال احتضار است و حرف زدن‌ها تاکنون کاری از پيش نبرده است."

 به گفته وی "بايد موضوع نجات درياچه اروميه را به‌عنوان يکی از شاخص ‌های مهم برای شاه‌بيت اجرای اقتصاد مقاومتی به کار گرفت."

دو ماه قبل نيز ناصر آق، عضو هيأت علمی دانشگاه اروميه و بنيان‌گذار پژوهشکده آرتميا اعلام کرد که ۸۰ درصد آب درياچه اروميه خشک شده است.

به گفته وی درياچه اروميه حداکثر دو تا سه سال ديگر، کاملا خشک خواهد شد و ديگر فرصتی وجود ندارد که آب برای اين درياچه آورده شود.

چندی پيش حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران از تشکيل کارگروه ويژه‌ای برای نجات درياچه اروميه خبر داده بود.

روحانی گفته بود: “اگر نتوانيم اقدامی برای نجات درياچه اروميه انجام دهيم، ميليون‌ها تن از مردم آن منطقه مجبور به ترک محل زندگی خود خواهند شد و هيچ خطری با اين برابری نمی‌کند.”

همزمان با روند خشک شدن درياچه اروميه در سال‌های گذشته، اعتراضات مدنی در ايران شکل گرفت و در طول اين مدت ده‌ها تن از فعالان مدنی و محيط زيست به دليل اعتراض نسبت به وضعيت اين درياچه بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Dr. Abrahamian

    فکر میکنم اثرات آن اول روی تهران باشد تا تبریز چون بادها معمولاً از غرب به شرق میوزند و سونامی نمک روی شهرهایی مثل زنجان و قزوین و کرج و تهران و در نهایت هم بر اصفهان فرود خواهد آمد. این مقدار نمک برای خشکاندن تمام سبزینه های اطراف تهران و قسمت عربی فلات ایران کافی است. قسمت شرقی هم که تا کنون غیر قابل سکونت شده است. اما دریاچه ارومیه را با ریختن آب به گودال نمک نمیتواند زنده کرد چون این دریاچه از سالها پیش مثل بحرالمیت بوده است. مشکل ایران اینست که کار را به دست کارنشناس داده اند و این کار نشناس ها گاه میخواهند سد ها را خراب کنند و گاه ابر ها را بارور و زمانی هم می خواهند آب خزر به ارومیه یا خلیج فارس وصل کنند. وقتی هم که متوجه شوند هیچیک از راهکارهایشان کار نخواهد کرد و فلات ایزان تا 50 سال دیگر غیر قابل سکونت شد آنوقت میگویند این توطئه کارشناسان المانی بود و یا انگلیسی. بود. وافعا جای تاف است که کارشناسان و صاحب نظران ایرانی را فراری داده اند و حالا فکر میکنند المانی ها میتوانند مرگ فلات ایران را با ریختن آب به گودال نمک ارومیه به عقب اندازند.