ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جشن بزرگ چهارشنبه‌سوری در پنج شهر سوئد

بزرگ‌ترین جشن چهارشنبه‌سوری ایرانیان، به طور همزمان در پنج شهر استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، سوندس وال و وستروس برگزار می‌شود.

بزرگ‌ترین جشن چهارشنبه‌سوری ایرانیان خارج از کشور، ۲۷ اسفند (۱۸ مارس) به طور همزمان در پنج شهر استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، سوندس وال و وستروس برگزار می‌شود.

جشن بزرگ چهارشنبه‌سوری در استکهلم. سال گذشته

تئاتر ملی سوئد و مرکز آموزشی کارگران سوئد و چند انجمن فرهنگی در استکهلم از برگزارکنندگان این جشن هستند. از جشن چهارشنبه‌سوری استکهلم به عنوان بزرگ‌ترین جشن چهارشنبه‌سوری در جهان یاد می‌شود.

امسال در استکهلم همچون چهارسال گذشته، جشن چهارشنبه‌سوری در مرکز شهر، در kungsträdgården (باغ شاه) برگزار می‌شود.

در این جشن مجموعه‌ای از خوانندگان و هنرمندان ایرانی آثارشان را روی صحنه بزرگ «باغ شاه» اجرا خواهند کرد. ماهان معین، خواننده جوان ایرانی و فرشید منافی، تهیه‌کننده «رادیو پس‌فردا» مجریان این برنامه‌اند.

سامان اربابی، روزنامه‌نگار ایرانی- آمریکایی، کارگردان، کارتونیست، مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های «پارازیت» و «آنتن» در صدای آمریکا نیز در برنامه حضور دارد و یک برنامه طنز برای حاضران در جشن اجرا خواهد کرد.
کاوه فولادی، بازیگر تئاتر هم در نقش حاجی فیروز ظاهر می‌شود.

ناتالی راد، روشنا و مازیار احمدی از خوانندگان ساکن سوئد هستند که در این برنامه هنرنمایی می‌کنند.

علاوه بر این‌، دلنیا رزازی، خواننده ترانه‌های فولکلور کردی نیز حضور دارد.

جشن بزرگ چهارشنبه‌سوری در استکهلم. سال گذشته

پریسا ارسلانی، ‌زاده شهر ارومیه خواننده‌ دیگری است که در چهارشنبه‌سوری حضور دارد. او در زمینه موسیقی سنتی و محلی آذربایجانی نیز فعالیت کرده است. دامنه آوازهای او از سبک کلاسیک آذربایجانی و موسیقی مقامی تا نت‌های مدرن پاپ، جاز و راک محلی را دربرمی‌گیرد.

سیدر یگیت، خواننده کرد ساکن سوئد نیز از دیگر خوانندگان این برنامه است. او در کار‌هایش ترکیبی از ملودی‌های سنتی و مدرن را ارائه کرده است.

رعنا منصور، خواننده، آهنگساز و پیانیست ایرانی که در کالج موسیقی برکلی در بوستون تحصیلاتش را به پایان رسانده، خواننده جوانی است که در برنامه حضور دارد.

گروه نوازندگان «هوماک باند» هم این خوانندگان را همراهی می‌کند.

در این جشن بزرگ، «گروه سعید شنبه‌زاده» با رقص و موسیقی سنتی خلیج فارس و به ویژه منطقه بوشهر با نوای نی‌انبان، نی‌ جفتی، دمام، ضرب تمپو، فلوت سنتی، سنج و بوق به روی صحنه می‌رود. گروه رقص پرواز نیز در شب چهارشنبه‌سوری با رقص‌هایی از مناطق مختلف ایران از جمله رقص گیلکی هنرنمایی خواهند کرد. افزون بر این دی‌جی پوریا که چهره‌ای شناخته شده در موسیقی دی‌جی در سراسر دنیاست سراسر شب را با آهنگ‌های شاد پوشش خواهد داد.

دو گروه در این جشن با بهره‌گیری از آتش، نمایش‌هایی کوتاه اجرا می‌کنند: گروه‌ Art of emotion با آتش‌بازی و رقص و موسیقی در لابه‌لای برنامه‌ها مردم را سرگرم خواهند کرد.

برگزارکنندگان این برنامه، چادری را به کودکان اختصاص داده‌اند. آنها می‌توانند زیر نظر یک معلم نقاشی، نقاشی بکشند و یا به داستان‌خوانی‌ها و شعرخوانی‌های ویژه کودکان گوش بدهند.

جشن چهارشنبه‌سوری در شهر بندری گوتنبرگ با حضور اندی خواننده مقیم لس‌آنجلس، گروه موسیقی عجم از لندن و فریبرز کرمی خواننده کرد؛ در مالمو با حضور گروه آبجیز و صفورا و ملودی صفوی خوانندگان این گروه و دو خواننده جوان، ارغوان و حمید راستی و در سوندس‌وال با حضور گروه گلبانگ و رستم میرلاشاری خواننده این گروه و قیصر، خواننده پاپ ساکن نروژ برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهوش تاج بخش

    تو غربت گور به گوری کدوم چهار شنبه سوری نه اجیلی نه بُته ای بی سماور و چای وقوری همه چیزامون زور زوری وقتی که دوری از وطن انگار سری نیست روی تن دلم برای همه تنگ میشه و حرفهای قشنگ بگو مگو های جفنگ بو نکنم خو نکنم خاک فرنگ تقصیر من نیست چه کنم حتی اگر نباشه جنگ کو فال گوشی و قاشق زنی حاجی فیروز مهربون صورتت و رنگ میکنی که آبروتو حفظ کنی پیرهن سرخ تن میکنی داریه دُهل ساز میرنی بزیر آواز میزنی رقص قشنگی میکنی وقتی صداتو میشنوم بسوی کوچه میدوم لبخند میاد روی لبم چه زیبا روز میشه شبم حاجی فیروز مهربون پای تو روی دیده مون حیف که سالی ی بار میای بمون نرو از پیشمون کار تو نیست دلشکنی تو سنگ وچنگ به هیچ دلی نمیزنی  دلسروده مه وش تاج بخش از گوتمترگ سوّئد تقدیم به عزیزان دور از وطن و زنده یادسعدی افشارو ابراب خودم فیروزهای دیروز و امروز