ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون روحانی از تشکیل «کمپین نه به یارانه» خبر داد

معاون اول روحانی می‌گوید اقتصاد ایران تحمل یک شوک جدید و افزایش پنج شش برابری قیمت برخی کالاها را ندارد. او از مردم خواسته تا می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

معاون اول روحانی می‌گوید اقتصاد ایران تحمل یک شوک جدید و افزایش پنج تا شش برابری قیمت برخی کالاها را ندارد. او از مردم خواسته تا می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند.

اسحاق جهانگیری، معاون روحانی، رئیس جمهوری ایران، در روز شنبه دوم فروردین در سفر کرمان عنوان کرد که افزایش قیمت در بسیاری از کالاها متوقف شده، اما در یک یا دو کالا افزایش قیمت وجود خواهد داشت. او نامی از کالای مورد نظر نبرده است.

جهانگیری از مردم خواسته که در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به شرایط اقتصادی کشور توجه کنند و از دریافت یارانه انصراف دهند: ‌«البته دولت براساس قانون وظیفه دارد به افراد نیازمند و متقاضی یارانه پرداخت کند.»

او افزوده که متقاضیان و نیازمندان با ثبت نام جدید مشخص می‌شوند و دولت در سوال از مردم و سقف درآمدشان به پاسخ‌های آن‌ها اعتماد می‌کند. جهانگیری از نخبگان، صاحبان نفوذ و سرمایه خواسته که برای دریافت یارانه ثبت نام نکنند تا این هزینه در بخش‌هایی مثل سلامت یا محیط زیست خرج شود.

او از تشکیل کمپینی به نام «نه به یارانه»‌ توسط برخی از دانشگاهیان، فرهنگان، ورزشکاران، پزشکان و سایر گروه‌های اجتماعی خبر داد که  مردم را به انصراف از دریافت یارانه فرا می‌خواند.

جهانگیری قبلاً گفته بود که بیست و دوم هر ماه دغدغه پرداخت یارانه‌ها را داریم. او تصریح کرده که به دلیل تراز نبودن پرداختی نقدی به مردم و درآمد ناشی از افزایش قیمت‌های حامل انرژی، دولت نتوانسته به موقع حقوق استادان و کارمندان را پرداخت کند.

به گفته‌ جهانگیری در  مدت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ تاکنون، ۱۳۵ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده که بیش از سه برابر میزان پیش‌بینی شده بوده است.

معاون اول روحانی پیش‌تر به خبرگزاری فارس گفته بود در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به ۷۷ میلیون و ۳۴۴ هزار نفر یارانه پرداخت شده که این میزان دریافت کننده از کل جمعیت رسمی ایران بیشتر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • lkjrn

    دارند همه چيز را گران ميكنند و يارانه نقدي را زياد نمي كنند - مردم را مشغول ثبت نام كرده اند كه فراموش كنند اعتراض كنند (براي مرگ ميگيرند كه مردم به تب راضي شوند )اما كور خوانده اند

  • pejman

    هروقت حقوق و دستمزد بخش شركتهاي خصوصي دركارگاههايي كه دربخش صنعت فعاليت دارند متناسب با تورم و عدالت در پرداختها باشدچرا كه نه؟ بطور مثال دريك كارگاه صنعتي افراد رسمي با مدرك ليسانس و حدود٥ تا ١٠سال سابقه درمقايسه با افراد با همين شرايط و زحمت و مسوليت بيشتردر سيستم پيمانكاري. حقوق و مزايا ( مسكن و بهداشت و درمان و آموزش..) افراد رسمي درمقايسه با افراد پيمانكاري اختلاف بسيار تحقيرآميزاست.آنوقت تمام فشار و زحمت روي قشرپيمانكاري و زيرنويس ميكنيد انصراف دهيد آخه من كه نه قرارداد درستي نه امنييت شغلي..شغلي كه به يك بخشنامه يا يك دستور وزير يا يك بحران مثل تحريم با يك فاكس از دفتر مركزي شركت مربوط خاتمه پيدا مي كند. چطوري يارانه نخواهم كيه كه دوست نداشته باشد تو آبادي كشورش سهيم نباشه.در آخر اميدوارم آخرعاقبت همهمون ختم بخيرشود يا حق

  • Hossein

    جناب آقای معاون، در حالی که در 4 سال گذشته مردم به دلیل عدم وجود مدیریت در کشور و رانت و رانت خواری به فقر و بدبختی کشیده شده اند و عده ی کوچکی به ثروت های افسانهای دست یافته اند. در حالی که امروز در خوش بینانه ترین حالت تورم 45 درصدی بر اقثصاد حاکم است و کارگران زیر خط مرگ، در حالی که بسیاری از گل های کوچک ما به کودکان کار تبدیل شده اند. این مقدار یارانه باید قطعاً به چند برابر افزایش یابد و نه قطع گردد. هر گاه دولت توانست دلارهای نفتی را به خزانه باز گرداند، مسببان این نابسامانی ها و غارت ها را معرفی و مجازات کند، تورم را به صفر برساند و حقوق کارگران را حداقل در حد کشورهای همساه مثل افغانستان برساند آنگاه چنین تقاضایی موضوعیت دارد.

  • Majid

    نه به یارا = یارا نه نه به یارا نه = یارا بله  و چون: منفی + منفی = مثبت پس: نه + نه = بله!   

  • Dariush

    بهتر نیست کمپین نه به بمب و عودت صدها میلیارد دلار اختلاس شده  بخزانه انجام دهند؟

  • Zari

    حال اينكه خود من و خانوادهام و كلى از دوستان نزديكمان اصلا از اول هيچ ريالى به نام يارانه و يا حتى سبد كالا و .... دريافت نكردهايم

  • بهنام

    همانطور که ایشون قبلآ گفته بودند ملت با این کار خود دارند به ریش دولت میخندند . مطمئن باشید در فروردین ماه که باید فرم پر کنند ، اکثریت قاطع ملت دریافت یارانه را حق خود دانسته و اکثرآ در آمد خود را کمتر جلوه میدهند ، چرا که هیچگونه اعتمادی به حاکمان نامشروع ندارند . البته مدتهاست که ملت به ریش دولت میخندند و نه تنها در این مسئله بلکه مسائل بسیار دیگری مانند عدم رعایت حجاب اجباری و یا استفاده از ماهواره ، و همچنین برگزاری آئینهای سنتی ضد اسلام مانند چهارشنبه سوری و برگزاری جشن باستانی نوروز نیز به ریش شماها میخندند چرا که شما فقط لایق تمسخر و ریشخند شدن هستید . البته بنده هم تا قیافه جهانگیری با آن بینی نسبتآ نرمالشان را می بینم خنده ام میگیرد و در عجبم که چطور اینگونه رشد داشته است و اصولآ ایشان از کدامین گروه انسانهای اولیه میباشند ؟

  • esi

    کمی از . رهبر فرزانه وسارقین بیت المال !!.. بابک زنجانی . وهزاران  دزد دیگر وام بگیرد .. واز هزینه های ملیاردی .به اسد جانی ومفت خورهای .عرب دست بردارید .