ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«پيشنهاد حضور نظامیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی ايران»

محمد باقرزاده، فرمانده کميته جست‌وجوی

محمد باقرزاده، فرمانده کميته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نيروهای مسلح ايران، در پيشنهادی به حسن فيروزآبادی، رئيس ستاد کل نيروهای مسلح، خواهان حضور نماينده نيروهای مسلح در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

محمد باقرزاده: در شرايطی که نيروهای مسلح سهم بزرگی در فرهنگ‌سازی دارند، هيچ نماينده‌ای از اين نيروها در شورای عالی انقلاب فرهنگی نداريم

به گزارش پايگاه خبری راهيان نور، محمد باقرزاده گفت: «در شرايطی که نيروهای مسلح سهم بزرگی در فرهنگ‌سازی دارند و در فرهنگ ايثار و شهادت در خط مقدم هستند و در عرصه تربيت جوانان کشور نقش به‌سزايی ايفا می‌کنند، هيچ نماينده‌ای از اين نيروها در شورای عالی انقلاب فرهنگی نداريم.»

وی افزود: «برهمين اساس به سردار سرلشکر دکتر فيروزآبادی پيشنهاد می‌دهم در درخواستی از محضر مقام فرماندهی معظم کل قوا استدعا شود اگر اجازه بفرمايند سردار جزايری، معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعی در ترکيب شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور داشته باشد.»

شورای عالی انقلاب فرهنگی که رياست آن بر عهده رئيس‌جمهوری است، از نهادهای حکومتی ايران است که اعضای آن را آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی انتخاب می‌کند.

«تهيه و تدوين سياست‌ها و طرح‌های راهبردی کشور در زمينه‌های مختلف فرهنگی از جمله در حوزه‌های زنان، تبليغات، اطلاع‌رسانی، چاپ و نشر، بی‌سوادی، دانشگاه‌ها، برقراری روابط علمی و پژوهشی و فرهنگی با ساير کشورها، همکاری حوزه و دانشگاه، فعاليت‌های دينی و معنوی، تهاجم فرهنگی و ساير حوزه‌های فرهنگی مربوطه» از جمله وظايف سياست‌گذاری اين شورا محسوب می‌شوند.

 همچنين «تعيين روسای دانشگاه‌ها، تعيين ضوابط تأسيس مراکز علمی و آموزشی و نيز ضوابط گزينش مديران و استادان و دانشجويان» از دیگر وظايف اين شورا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.