ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خیز سپاه برای ایفای نقش بيشتر در اقتصاد ایران

با اعلام دستور رهبر جمهوری اسلامی در مورد «اقتصاد مقاومتی»، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران از آمادگی این نهاد نظامی و بسیج برای ایفای نقش بیشتر در اقتصاد ایران خبر داد.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، گفت: «در عرصه اقتصادی، سپاه و بسيج اين آمادگی را دارد که نقش فعال و تأثيرگذاری را ايفا کند.»

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه: دولت بايد ایفای نقش بیشتر در اقتصاد را از سپاه و بسیج بخواهد

به‌گزارش تارنمای «جهان»، محمدعلی جعفری ضمن اعلام این خبر افزود، اما دولت يازدهم بايد اين مسأله را از سپاه و بسیج بخواهد و بعضی زمينه‌ها را فراهم کند.

فرمانده کل سپاه در حالی این سخنان را بیان می‌کند که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران شهریورماه گذشته در دیدار با فرماندهان سپاه خواهان در دست گرفتن پروژه‌های بزرگ اقتصادی توسط سپاه پاسداران شد.

روحانی گفت «شایعات» در مورد سپاه که می‌خواهند سپاه را رقیب مردم در اقتصاد قرار دهند، قبول ندارد و «سپاه رقیب مردم، پیمانکار و رقیب بخش خصوصی نیست و باید بار پروژه‌های بزرگی که بخش خصوصی قادر نیست را به دوش بگیرد.»

فرمانده کل سپاه در سخنان خود افزود: «در شرايط فعلی، بسيج ظرفيت عظيمی را در عرصه‌های مختلف اقتصادی به‌خصوص در اقتصاد مقاومتی دارد که می‌تواند در فرهنگ‌سازی در زمينه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی را ايفا کند.»

پس از آن‎که ایران و غرب بر سر پرونده هسته‎ای به توافق نرسیدند و تحریم‎های بین‎المللی علیه ایران به اجرا گذاشته شد، آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران از سیاست‎های دولت حمایت کرد و خواستار اجرای الگوی «اقتصاد مقاومتی» در مقابله با تحریم‎ها شد.

اصطلاح «اقتصاد مقاومتی» از همان زمان تکيه‌کلام مسئولان حکومتی ایران شد و در ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ رهبر جمهوری اسلامی دستورات کلی درباره «اقتصاد مقاومتی» را منتشر کرد.

در پی آن، آيت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی اخیر خود در مشهد، سال ۱۳۹۳ را «سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» خواند و فرهنگ را از اقتصاد هم مهم‌تر دانست و از تأثیر بی‌بدیل فرهنگ در نگاه مردم به مسائلی نظیر تولید داخلی، قانون‌گرایی و خانواده یاد کرد.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی درباره فرهنگ، گفت: «سپاه حضور در عرصه فرهنگ را چند سال است که آغاز کرده است.»

محمدعلی جعفری گفت با توجه به سخنان آيت‌الله خامنه‌ای درباره فرهنگ «بايد برنامه‌ريزی‌های مناسبی صورت بگيرد و به کارهايی که قبلا انجام شده است عمق داده شود.»

او افزود: «فعاليت‌های عرصه فرهنگ با توجه به گستردگی آن در کوتاه‌مدت نتيجه بخش نخواهد بود و بايد زمان بيشتری داشته باشيم.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که اصلاح‌طلبان ایران و گروهی از اصولگرایان بارها از نقش گسترده سپاه پاسداران در اقتصاد ایران انتقاد کرده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم که هم‌اکنون در حصر خانگی به‌سر می‌برند؛ و همچنین اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسن رضایی، نامزد اصولگرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، علی مطهری و احمد توکلی، نمایندگان اصولگرای مجلس ایران، بارها از نقش سپاه در اقتصاد و رانت‌های حاصل از آن انتقاد کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mehran

    اکبر هاشمی رفسنجانی خودش اغاز کننده کشاندن  پاسداران به اقتصاد چپاولی بود......

  • farid

    پس تا حالا چی بوده؟! شرکت مخابرات ؟ بخشی از شرکت نفت ! سدسازی هایی نا ضروری که باعث نابودی رودها و دریاچه ها شد !و راه شمال که فقط خاطری ازش مانده و هزاران پروژه نیمه تمام و رها شده و....!