ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ازدواج همجنس‌گرایان در بريتانيا هم قانونی می‌شود

با این‌که زوج‌های همجنس‌گرا در

با این‌که زوج‌های همجنس‌گرا در بريتانيا از حقوق زوج‌های دیگر برخوردار هستند، ازدواج همجنس‌گرایان از نیمه‌شب جمعه، ۲۸ مارس، شکل قانونی به خود می‌گیرد.

در یک نظرخواهی ۷۵ درصد زنان و ۶۱ درصد مردان موافق قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان بودند

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نخستین ازدواج همجنس‌گرایان بلافاصله از نیمه‌شب جمعه و دو روز شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ مارس) در ولز و انگلستان به ثبت خواهند رسید.

در لندن پرچم‌های «رنگین‌کمان» بر ساختمان‌های وزارت‌خانه‌ها به نشانه اجرای «قانون برابر» برای دگرباشان جنسی به اهتزار در خواهند آمد.

تصویب این قانون در بريتانيا که یکی از خواسته‌های مدافعان حقوق دگرباشان جنسی بود، در حالی صورت می‌گیرد که زوج‌های همجنس‌گرا پيش از این از حقوقی چون فرزندپذیری، اقدام به بارداری مصنوعی و همچنین پذیرفته شدن به‌عنوان زوج مشترک از سال ۲۰۰۵ برخوردار بودند.

يک نظرسنجی عمومی که روز جمعه توسط رادیو «بی‌بی‌سی ـ ۵» صورت گرفت، نشان می‌دهد که از ۱۰۰۷ شهروند بريتانيايی ۲۲ درصد مخالف و ۶۸ درصد موافق قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان هستند.

این نظرخواهی نشان می‌دهد که ۷۵ درصد زنان و ۶۱ درصد مردان موافق این اصلاح قانونی هستند.

این تغییر قانونی حزب محافظه‌کار را به دسته‌بندی کشید و مخالفت کلیسا را برانگیخت.

تا کنون ۹ کشور اروپایی ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی اعلام کرده‌اند. هلند نخستین کشوری بود که در سال ۲۰۰۱ برای ازدواج رسمی زوج‌های همجنس قانونی را به اجرا گذاشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.