ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پایان انتخابات محلی ترکیه و وقوع درگیری طی برگزاری آن

انتخابات محلی ترکیه روز یکشنبه (۳۰ مارس / ۱۰ فروردین) در سراسر این کشور برگزار شد. بیش از ۵۲ میلیون نفر شرایط شرکت در انتخابات را داشتند. هدف انتخابات، تعیین شهرداران شهرهای ۸۱ استان ترکیه و شوراهای شهرها است.

انتخابات محلی ترکیه روز یکشنبه (۳۰ مارس / ۱۰ فروردین) در سراسر این کشور برگزار شد. بیش از ۵۲ میلیون نفر شرایط شرکت در انتخابات را داشتند. شمارش اولیه آراء حاکی از پیشتازی حزب حاکم «عدالت و توسعه» است. هدف انتخابات، تعیین شهرداران شهرهای ۸۱ استان ترکیه و شوراهای شهرها بوده است.

بنا بر گزارش‌ خبرگزاری‌ها این انتخابات که ۲۶ حزب سیاسی در آن شرکت داشتند، آزمونی برای حزب حاکم و دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، به شمار می‌رود که از بیش از ده سال قبل قدرت را در دست دارد.

شبکه روسیه امروز گزارش داد که تا کنون حداقل شش نفر در درگیری گروه‌های رقیب در انتخابات محلی در ترکیه کشته شدند. تنش‌ها در انتخاباتی که قرار است قدرت را بین دو حزب اصلی کشور تقسیم کند، بالا گرفته است.

به گزارش حریت در استان هاتای در جنوب ترکیه، طی یک درگیری مسلحانه هواداران دو کاندیدای رقیب بر سر انتخاب رئیس شورای روستا، دو نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.

در استان شانلی‌اورفه واقع در جنوب شرق ترکیه چهار نفر در حادثه مشابهی کشته شدند. پنج نفر نیز در استان ییل وان زخمی شده‌اند.

گروه‌های مخالف دولت و هواداران آن، انتخابات محلی و شوراها را راهی برای تعیین مسیر سیاسی آینده ترکیه می‌دانند.

دولت اردوغان اخیراَ به دلیل برخورد شدید با مخالفان، در داخل و خارج ترکیه با انتقاد روبه‌رو شده است.

دولت او به‌تازگی شبکه اجتماعی «توئیتر» و وب‌سایت «یوتیوب» را مسدود کرد که این موضوع باعث اعتراض شهروندان شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.