ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایشگاه صنایع دستی در هگمتانه در آتش سوخت

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی هگمتانه که در کنار موزه هگمتانه در تپه هگمتانه برپا شده بود، ۱۰ فروردین (۳۰ مارس) در آتش سوخت.

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی هگمتانه که در کنار موزه هگمتانه در شهر همدان  برپا شده بود، ۱۰ فروردین (۳۰ مارس) در آتش سوخت.

نمایشگاه صنایع دستی در هگمتانه در آتس سوخت

در کنار موزه هگمتانه در تپه هگمتانه به مناسبت نوروز یک نمایشگاه صنایع دستی هم برگزار شده بود. این نمایشگاه صبح دوشنبه، ۱۰ فروردین (۳۰ مارس) در اثر سهل‌انگاری در آتش سوخت.

در این نمایشگاه، در ۷۰ غرفه آثاری از صنایع دستی ایران به نمایش گذاشته شده بود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، از این میان ۱۰ غرفه در اثر آتش‌سوزی کاملاً از بین رفت.

نمایشگاه صنایع دستی در هگمتانه پیش از آتش‌سوزی

کسی نیمه‌شب یک «هیتر» را روشن گذاشته بود. با وزش باد آتش این وسیله گرمازا به غرفه‌ها سرایت کرد و نمایشگاه را شعله‌ور کرد. کپسول‌های آتش‌نشانی هم کار نمی‌کردند.

به گفته مسئولان، موزه هگمتانه در این آتش‌سوزی آسیب ندیده، اما آثار صنایع دستی که در میدان باباطاهر قرار داشت، آسیب دیده است.

به گفته حسین زندی، یکی از فعالان میراث فرهنگی، استان همدان به یک بازارچه دائمی برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی نیاز دارد، اما در حالی‌که بازار تاریخی باقی مانده از دوره صفویه در همدان اکنون به انبار تبدیل شده، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه به مکانی برای برپایی نمایشگاه‌ها تبدیل شده‌ است.

این بناهای تاریخی، به گفته حسین زندی، به دلیل ورود بی‌رویه گردشگران و مسافران به این بازارچه‌ها، آتش‌سوزی‌ها و آسیب‌های دیگر در خطر نابودی قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.