ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ساسان تبسمی، مترجم ادبیات فرانسه درگذشت

ساسان تبسمی، مترجم ادبیات داستانی

ساسان تبسمی، مترجم ادبیات داستانی نویسندگان فرانسوی زبان، روز ۱۱ فروردین در سن ۶۷ سالگی درگذشت. نزدیکان او علت مرگ این مترجم را ایست‌ قلبی اعلام کرده‌اند.

Sasan Tabasomi

برگردان آثاری از پل الوار، کریستین بوبن، فرانسوا موریاک، روژه فورمن، آنتونیا فریزر و دوریس لسینگ در کارنامه تبسمی به چشم می‌خورند.

ساسان تبسمی در گفتگویی با وبلاگ "کتابان" در باره وضعیت ترجمه گفته بود: «تعداد مترجمان تازه وارد بازار کار شده، زیاد شده است. چه آنهایی که از دانشگاه‌های معتبر مدرک دارند و چه آنهایی که بی هیچ تجربه‌ای وارد این کار شده‌اند با خواست و دستور ناشرانی کار می‌کنند که حریصانه منتشر کتاب‌هایی هستند که صرفا مورد استقبال عمومی قرار گیرد.»

ساسان تبسمی در بخش دیگری از این گفتگو یادآوری کرده بود که افرادی مثل مارکز و فوئنتس تنها نویسنده نیستند بلکه رجل سیاسی هم هستند: «حالا تصور کنید این نویسندگان یا شاعرانی چون پاز و نرودا توسط یک مترجم ناوارد ترجمه و معرفی شوند که چیزی از فعالیت این نویسندگان نمی‌داند. در این صورت آنچه ترجمه می‌شود خیلی ربطی به نویسنده اش ندارد و نمی‌توان گفت این اثر مثلا از فوئنتس است.»

به نوشته خبرگزاری مهر، مراسم تشیع پیکر تبسمی آخر هفته جاری از مقابل خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.