ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیش‌العدل: مذاکرات در خصوص آزادی اسرا جاری است

گروه «جیش‌العدل» از تجدیدنظر در کشتن یک تن دیگر از مرزبانان ربوده‌شده ایرانی خبر داد و اعلام کرد تا «پایان مذاکرات» جاری بر سر آزادی آن‌ها خطری جان‌‌شان را تهدید نمی‌کند.

گروه «جیش‌العدل»  سه‌شنبه، ۱۲ فروردین، با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ رسمی‌اش از تجدیدنظر در مورد کشتن یکی دیگر از مرزبانان ایرانی خبر داد. این گروه اعلام کرده تا «پایان مذاکرات» با مسئولان ایرانی خطری جان مرزبانان ربوده‌شده در استان سیستان و بلوچستان را تهدید نمی‌کند.

جیش العدل خواهان آزادی ۲۵۰ تن در ازای رهایی مرزبانان ربوده‌شده است

در بیانیه کوتاهی که جیش‌العدل منتشر کرده‌، آمده است: «سازمان جیش العدل به اطلاع عموم مردم می‌رساند که با وجود هشدارقبلی سازمان مبنی بر این‌که اگر رژیم به در خواست سازمان در خصوص آزادی زندانیان اهل سنت اقدامی نکند یک تن دیگر از پاسداران اعدام خواهد گشت، لذا سازمان در حکم صادره نسبت به اعدام پاسداران جهت بخشیدن فرصتی دیگر تجدیدنظر نموده است.»

این بیانیه همچنین افزوده است: «در حال حاضر در این میان مذاکرات و رایزنی های در خصوص آزادی اسرا جاری است. لذا به اطلاع عموم می‌رسانیم که در حال حاضر تا پایان مذاکرات هیچ‌گونه خطری جان اسرا را تهدید نمی‌کند و در آینده در این‌باره بیشتر روشنگری خواهد شد.»

جیش العدل، در روز سوم فروردین اعلام کرده بود که یکی از پنج مرزبان ربوده‌شده ایرانی، گروهبان یکم جمشید دانایی فر را اعدام کرده است.  این گروه مسلح همچنین خبر داده بود که در روز ۱۳ فروردین یک تن دیگر از آن‌ها را خواهد کشت.

جیش‌العدل پس از ربودن مرزبانان ایرانی خواهان آزادی ۲۵۰ تن شده بود که به گفته این گروه زندانیان اهل تسنن در جمهوری اسلامی هستند.

پیش‌تر مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، خواهان آزادی مرزبانان شده بود.

پنج مرزبان که جیش‌العدل می‌گوید یکی از آن‌ها را اعدام کرده، روز جمعه، ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ در مرز جکیگور استان سیستان و بلوچستان ناپدید شده بودند.

اعضای جیش‌العدل کمی بعد با انتشار تصاویری از ربودن آن‌ها خبر دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    درود بر شیر زن ایران گوهر بهشتی که با نامه درخواست خود از جیش العدل آنها را نصیحت کرد و به نظر من حرف ایشان و عکس العمل مردم ایران در سایتهای اجتماعی باعث گردیده تا جیش العدل فعلآ دست نگه دارد . و گر نه دولت ایران هیچ فعالیت جدی برای آزادی آنان انجام نداده و اصلآ جان چند سرباز بی پناه برایشان مهم نیست .

  • محمود

    جای بسی خوشحالی داره ، امیدوار هستیم و دعا می کنیم اولی رو هم نکشته باشن