ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرایه تاکسی‌ها باز هم افزایش می‌یابد

با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و «در صورت آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی»، نرخ حمل و نقل ازجمله نرخ تاکسی‌، اتوبوس و مترو دوباره افزایش خواهد یافت.

به گفته میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهر تهران، با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و «در صورت آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی»، نرخ حمل و نقل از جمله نرخ تاکسی‌، اتوبوس و مترو دوباره افزایش خواهد یافت.

بر اساس مصوبات شورای شهر تهران، در سال جاری نرخ انواع بلیت مترو ۱۵‌ درصد، کرایه اتوبوس‌های بلیتی و ریالی بین ۱۸ تا ۲۰‌ درصد و نرخ کرایه تاکسی ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته در سال جاری افزایش یافته است.

نرخ‌های تصویب‌شده تا پیش از تائید فرمانداری تهران یا پایان مهلت اعتراض فرمانداری، اعمال نخواهند شد. نرخ‌ها در صورت تأیید، از نیمه‌دوم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳  به‌اجرا گذاشته می‌شوند.

میثم مظفر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفته است: «فرمانداری اعتراضی ارائه نداده و در فرصت قانونی هم که می‌توانست اعتراض کند، اعتراضی اعلام نکرده است؛ طبیعتا عدم ارائه اعتراض به نشانه موافقت فرمانداری [با نرخ های جدید] است.»

افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود با حذف یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی ازجمله بنزین و بهای حمل و نقل نیز افزایش خواهد یافت.

مظفر معتقد است بر این اساس «باید تدابیری با کمک دولت، وزارت کشور و شورای شهر تهران اندیشیده شود تا هزینه تاکسی‌ران‌ها و قیمت سوخت با نرخ کرایه‌ها متناسب باشد».

نگرانی نسبت به افزایش نرخ تاکسی در حالی است که در سال های اخیر، قیمت‌های واقعی همواره بیشتر از آن چیزی است که سازمان تاکسی‌رانی برای نرخ کرایه‌ها تعیین کرده است.

در سال‌های اخیر، سهمیه‌بندی بنزین و هدفمندی یارانه‌ها باعث تغییراتی در شرایط حمل‌ونقل عمومی شد.

جعفر تشکری، هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در اسفندماه سال گذشته درباره پیامدهای افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: «بسیاری از شهروندانی که از آژانس برای حمل‌ونقل استفاده می‌کنند به سمت تاکسی می‌روند و مسافران تاکسی در مورد استفاده از اتوبوس و مترو تمایل پیدا خواهند کرد. در حالی‌که اگر امکانات حمل‌ونقل عمومی فراهم نشده باشد با مشکلات جدی مواجه می‌شویم.» 

به گفته این مقام مسئول، افزایش قیمت بنزین در سال‌های گذشته و در یک دوره بلندمدت با افزایش ده تا بیست درصدی مسافران همراه بوده است. 

بر اساس آمارهای موجود، نزدیک به ۵۰ درصد از درآمد هر خانوار صرف مسکن و حمل و نقل و بهداشت می‌شود و افزایش قیمت تاکسی، اتوبوس و مترو بیش از پیش خانواده‌ها را در فشار اقتصادی قرار خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.