ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شاهرخ زمانی ۲۹ روز است که در اعتصاب غذاست

شاهرخ زمانی، فعال کارگری که

شاهرخ زمانی، فعال کارگری که در زندان است، روز جمعه ۱۵ فروردين‌، بيست‌ونهمين روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

شاهرخ زمانی، عضو هيأت مديره کميته پيگيری برای ايجاد تشکل‌های مستقل کارگری

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين عضو هيأت مديره کميته پيگيری برای ايجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هيأت بازگشايی سنديکای کارگران ساختمان و نقاشان که پيش‌تر در سالن ۱۲ زندان رجايی‌شهر کرج نگه‌داری می‌شد، از روز ۲۰ اسفندماه سال گذشته به زندان قزل‌حصار کرج منتقل شده است.

در زندان قزل‌حصار کرج تنها معتادان و قاچاقچيان مواد مخدر نگه‌داری می‌شوند و شرایط بهداشتی و امکانات آن «اسفبار» گزارش شده است.

به‌گفته نقی محمودی، فعال حقوق بشر، شاهرخ زمانی از روز ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۹۲ در همبستگی با درويش‌های زندانی در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. وی پس از انتقال به زندان قزل‌حصار اعتصاب غذايی را که قرار بود سه روزه باشد، نشکسته و در اعتراض به اين انتقال و با خواست بازگشت به زندان رجايی‌شهر کرج اعتصاب خود را ادامه داده است.

محمودی به هرانا گفت: «وی در ۲۸ روز گذشته ۱۷ کيلوگرم از وزنش را از دست داده و بار‌ها به دليل ضعف جسمانی به بهداری منتقل و زير سرم رفته است.»

وی افزود شاهرخ زمانی تاکنون دست‌کم چهار نامه اعتراضی به مسئولان زندان قزل‌حصار نوشته که به هيچ کدام ترتيب اثری داده نشده است.

در همین حال هرانا افزوده است از صبح روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردين‌ماه جاری، آرش محمدی، فعال دانشجويی چپ که در بند مالی زندان مرکزی تبريز زندانی است به مدت پنج روز برای همبستگی با شاهرخ زمانی در اعتصاب غذا است.

شاهرخ زمانی پس از بازداشت در تبريز در ۱۸ خردادماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

وی با وثيقهٔ ۲۰۲ ميليون تومانی آزاد و بار دیگر در دی‌ماه‌‌‌ همان سال بازداشت و برای اجرای حکم به زندان مرکزی تبريز منتقل شد.

این فعال کارگری از آن زمان تاکنون، به زندان‌های مختلف ايران تبعيد شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.