ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تالاب‌های ايران در شرايط بحرانی هستند»

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت)

خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت) به انتشار گزارشی از وضعيت بحرانی اغلب تالاب‌های ايران خبر داد.

بر اساس آمارها از ۴۰ تالاب موجود در ايران، حدود ۲۰ تا ۸۰ درصد آن خشک شده است

بر پايه اين گزارش تالاب‌های «اروميه، انزلی، شادگان، هامون و گاوخونی به خط قرمز شرايط بحران نزديک شده يا از آن گذشته‌اند».

اين گزارش می‌افزايد: «هم‌اکنون شش تالاب در ليست تالاب‌های در معرض خطر( ليست مونترو) قرار گرفته است، که اين تالاب‌ها در شرايط بسيار بحرانی قرار دارند که از مهمترين آن‌ها می‌توان به تالاب هامون هيلمن، صابوری در جنوب شرق و تالاب انزلی و بختگان اشاره کرد».

بر اساس آمارها از ۴۰ تالاب موجود در ايران، حدود ۲۰ تا ۸۰ درصد آن خشک شده است که «عوامل متعدد در تخريب آن‌ها دخالت دارد که اين عوامل شامل صنايع، سکونت‌گاه‌ها، انتقال برق،‌ بهره‌برداری ناپايدار از تالاب‌ها است».

عباس رجايی، رئيس کميسيون کشاورزی، آب و منابع طبيعی مجلس ايران گفته است: «خشکسالی و برداشت‌های بی‌ رويه و غيرکارشناسانه از تالاب‌ها و درياچه‌ها از جمله مهم‌ترين عواملی است که مرگ تدريجی آنان را رقم زده است».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.