ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ماهواره جاسوسی جدید اسرائیل در مدار قرار گرفت

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد

وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که این کشور ماهواره جاسوسی جدید خود را با موفقیت در مدار قرار داده است. 

پرتاب ماهواره «افق ۷» اسرائیل در ماه ژوئن ۲۰۰۷

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این ماهواره درست قبل از سپیده‌دم پنج‌شنبه (۲۱ فروردين / ۱۰ آوريل) شروع به انتقال تصاویر و اطلاعات کرد.

این ماهواره «افق ۱۰» نام دارد و شامگاه چهارشنبه از پایگاه هوایی «شات‌پالم» واقع در جنوب تل آویو با یک موشک «شاویت» به سوی یک مدار ثابت پرتاب شد.

وظیفه این ماهواره بیش از هر چیز زیر نظر گرفتن تأسیسات هسته‌ای و موشک‌سازی ایران است.

وب‌سایت اینترنتی «ینت» اسرائیل نوشته است ماهواره «افق ۱۰» هر ۹۰ دقیقه يک بار می‌چرخد و زمان واکنش به هر حمله نظامی از سوی ایران را به نصف کاهش خواهد داد.

ماهواره‌ «افق ۱۰» و نسل پیشین آن «افق ۹»، امکان دیده‌بانی اهدافی را به‌فاصله زمانی هر ۴۵ دقیقه یک بار، با آخرین تکنولوژی نیز فراهم می‌کنند.

اسرائیل چهار سال پیش ماهواره «افق ۹» را به فضا پرتاب کرده بود.

تنها اسرائیل و ۱۱ کشور دیگر، یعنی آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، هند، کره جنوبی، ژاپن، اوکراین و ایران قادر به پرتاب ماهواره و استفاده از آن در فضا هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 43

    […] اتهامی تازه علیه آژانس امنیت ملی آمریکا: آگاهی از “هارت‌بلید” بی‌توجهی آمریکا نسبت به درخواست آنگلا مرکل اسنودن آماده افشاگری در کمیسیون پارلمان آلمان است ماهواره جاسوسی جدید اسراییل در مدار قرار گرفت […]

  • بهنام

    بعضیها هم جوک میگویند . مسئله حقوق بشر چه ربطی به پرتاب ماهواره توسط اسرائیل دارد ؟ آن اشخاص محترمی که شما به غلط آنها را مزدور معرفی کرده اید ، زندگیشان را فدای دفاع از حقوق انسانها کرده اند و تاکنون بهای سنگینی هم برای آن پرداخته اند . پس بهتر است واقع بین باشیم و همه مسائل را با هم مخلوط نکنیم . دولت اسرائیل اگر اقداماتی در راستای دفاع از شهروندانش انجام می دهد ، به خاطر عدم اطمینان از این حکومت و افراطیون داخلی آن است که با توهم شدیدی که دارند این هدف را دنبال می کنند که با ساخت بمب اتم و شلیک آن در اسرائیل زمینه ظهور معبود خیالی خود را فراهم نمایند . ضمنآ دفاع از کیان و حفظ امنیت شهروندان هر کشوری بر عهده دولت آن کشور بوده و هست ، امری که مردم ایران کمتر از سوی رهبرانشان دیده و شنیده اند ، اینان به جای اینکه دست دوستی و آشتی به ملل جهان بدهند ، بالعکس همه را با ایران دشمن کرده اند و آین مسئله از سخن پراکنیهای رهبر پوشالی که در هر جمله ای که بکار میبرد کلمه ( دشمن ) یا ( دشمن خارجی ) وجود دارد به عینه دیده می شود . البته هر دیکتاتوری در جهان برای توجیه اقدامات سرکوبگرانه و جنایات ضد بشری و حفظ حکومت نامشروع خود ، به شدت به یک یا چند دشمن خارجی نیاز دارد و نمونه های فراوانی از صدام گرفته تا قذافی و این اواخر رهبر جدید کره شمالی و در همسایگی ایران ( اردوغان ) و ( نوری المالکی ) را شاهد هستیم که در موارد اخیر گویا از دیکتاتور ایران تقلید میکنند و چه بسی راهنمائی و مشاوره می گیرند . شایسته است که ملت ایران با حفظ هوشیاری و توانمندی خود در برابر این ایدئولوژی بسیار خطرناک ، متحد گشته و با منطقی استوار و به دور از خرافات مذهبی ، با این دغل بازان مبارزه نمایند . به امید سربلندی ملت بزرگ ایران .

  • روزبه

    والا تا اونجا که من میدونیم سوئد هم ماهواره با موشک فرستاده چیزی که هست مسئله اقصادی بودن قضیه است. من فکر کشورهای مثل آلمان وایتالیاو برزیل و.... توانایش رو دارند ولی در حال حاضر لزومی نمبینند بنابرین توانایی با تصمیم به استفاده از توانایی دوتا موضوع متفاوت.

  • mmansour piry khanghah

    پس چرا هیچ عکس العملی علیه پرتاب ماهواره و علوم موشکی رژیم نژادپرست،تجاوزگر و تروریست صهونیست- یهودیسم صورت نمی گیرد؟؟؟ کجایند مدافعان حقوق بشر امریکایی صهیونیستی و مزدورانشان چون لاهیجی،شیرن عبادی و الهه بقراط های کمونیست خزیده در امامزاده  سلطنت طلبان( امریکا) و کجایند کمونیست های مخالف امپریالیسم ، استعمار و کجایند هواداران جنبش صلح ؟؟؟ اگر فردا یک کشور مسلمان ،حتی  عربستان متحد با غرب و صهیونیسم چنین ماهواره ای به مدار ارسال نماید،همهء  از ما بهتران و بشردوستان و دمکراسی خواهان  به یکباره از بطری جادو  سر برون آورده و یک صدا فریاد دفاع از حقوق بشر،دمکراسی و صلح دوستی و امنیت جهانی سخن میرانند. شرمتان باد!