ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی مطهری: دولت اجازه دفن ریچارد فرای را صادر کند

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از دولت خواست که اجازه دفن ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس متوفی را در کنار زاینده‌رود صادر کند.

علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از دولت خواست که اجازه دفن ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس درگذشته را در کنار زاینده‌رود صادر کند.

ريچارد نلسون‌فرای، ايران‌شناس برجسته چندی پيش در بوستون آمريکا درگذشت

پنج‌شنبه، ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) علی مطهری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سخنانی از دولت حسن روحانی خواست به تعهداتش عمل کند و اجازه دفن ریچارد نلسون فرای را در کنار زاینده‌رود بدهد.

ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس برجسته‌ای است که به دلیل علاقه‌اش به ایران وصیت کرده در کنار زاینده‌رود دفن شود. اما عده‌ای او را به جاسوسی برای آمریکا متهم کرده‌اند و با اجرای وصیت او مخالف‌اند.

علی مطهری گفت: «واکنش‌هایی که نسبت به فرای و دفن نشدن وی در زاینده‌رود وجود دارد مواضع کمیسیون فرهنگی مجلس نیست و شخصاً این موضوع را قبول ندارم.»

در همان حال احمد سالک، نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در سخنانی به حسن روحانی، رییس جمهور ایران تذکر داد و از او خواست با دفن پیکر ریچارد نلسون فرای در حاشیه رود زاینده‌رود مخالفت کند.

ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی ۷ فروردین سال جاری در ۹۴ سالگی در شهر بوستون درگذشت. او بنیانگذار کرسی مطالعات ایرانی در دانشگاه‌های کلمبیا و هاروارد بود.

ریچارد فرای بیش از ۷۰ سال از زندگی‌اش را صرف مطالعه و پژوهش درباره تاریخ و فرهنگ فلات ایران کرد و یکی از آخرین بازماندگان نسل ایران‌شناسان و شرق‌شناسانی چون آرتور کریستین‌سن و آرتور پوپ، رومن گیرشمن و پروفسور آلبرت امستد بود که شرق‌شناسی را در دانشگاه‌های جهان بنیان گذاشتند و تألیفات بسیاری درباره فرهنگ و هنر و تاریخ ایران داشتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    این آبروریزی ها را تا کی میخواهند ادامه دهند؟

  • nasim

    مگر زاینده رودی هم مانده؟  خشکش کردند رفت !

  • بابک

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202515377779891&set=a.2150160027748.269244.1058783447&type=1&theater