ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«کشتار آهوان دشت‌ قنات کرمان»

شکارچيان غیرقانونی نيمی از آهوان دشت

شکارچيان غیرقانونی نيمی از آهوان دشت قنات شهرستان بردسير، نوروز امسال در استان کرمان شکار کردند.

۱۰ تا ۱۲ رأس آهو در دشت قنات بردسير زندگی می‌کردند که شکارچيان پنج آهو را شکار کردند

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، محمد سعادت‌نژاد، کارشناس اداره حفاظت محيط‌ زيست شهرستان بردسير گفت: «شکارچيان به محض مشاهده مأموران سعی کردند با خودرو از منطقه بگريزند، اما زمانی‌که با مسير مسدود شده مواجه شدند خودرو را رها کرده و پياده پا به فرار گذاشتند و دو تن از شکارچيان با استفاده از تاريکی شب موفق به فرار شده و يکی از آن‌ها توسط محيط‌بانان تعقيب و دستگير شد.»

به گفته وی، شکارچيان پنج آهو را شکار کرده‌اند.

اين کارشناس محيط زيست افزود: «مرد شکارچی در جريان بازجويی‌ها همدستان خود را نيز معرفی کرد که هر دو متخلف فراری نيز دستگير شدند.»

سعادت‌نژاد گفت: «با حکم قاضی پرونده، مجوز اسلحه شکاری اين گروه لغو و اسلحه به نفع دولت ضبط شد، هم‌چنين صاحب اسلحه به مدت ۱۰ سال صلاحيت حمل و استفاده از هر نوع سلاحی را نخواهد داشت، علاوه بر آن يکی از مجرمان به ۹۱ روز و دو مجرم ديگر هر کدام به شش ماه حبس تعزيری محکوم و روانه زندان شهاب کرمان شدند.»

دشت قنات بردسير جزو مناطق آزاد اين شهر به شمار می‌رود و در مجموع يک گله کوچک شامل تعداد ۱۰ تا ۱۲ رأس آهو در اين دشت زندگی می‌کردند که با اين اقدام شکارچيان حدود نيمی از اين دسته کوچک از بين رفتند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.