ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، خواهان اجرای وصیت ریچارد فرای

کاظم موسوی بجنوردی خواستار همکاری دولت برای تحویل گرفتن پیکر ریچارد فرای، خاکسپاری او و ساخت آرامگاهی برای او در پل خواجو در اصفهان شده است.

کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در نامه‌هایی به رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و استاندار اصفهان، خواستار همکاری دولت برای تحویل گرفتن پیکر ریچارد فرای، خاکسپاری او و ساخت آرامگاهی برای او در پل خواجو در اصفهان شده است.

صحنه‌ای از مراسم اهدای منزل مسکونی به ریچارد فرای در سال ۱۳۸۹ در اصفهان

در این میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه هم به این نامه‌نگاری‌ها واکنش نشان داده و از محمد نهاوندیان، رئیس دفتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران خواسته است که وزارت امور خارجه را از تصمیم دولت مبنی بر دفن ریچارد فرای مطابق وصیت‌نامه‌اش در اصفهان اگاه کند.

به گفته کیانوش کیانی هفت‌لنگ، مشاور امور بین‌الملل و مدیر ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، ریچارد فرای، ایرانشناس برجسته که در ۷ فروردین ماه درگذشت، به کاظم موسوی بجنوردی، رئیس این مرکز وکالت داده است که ناظر بر اجرای وصیت‌نامه او باشد.

فرای وصیت کرده است که در اصفهان، در جوار آرامگاه پوپ در پل خواجو به خاک سپرده شود. برخی از اصول‌گرایان افراطی با اجرای وصیت این ایران‌شناس مخالفت کرده‌اند. این مخالفت‌ها به صحن علنی مجلس هم کشیده شد و سرانجام، پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه (۱۰ آوریل) عده‌ای از اصول‌گرایان افراطی مقبره آرتور پوپ را آلوده کردند و در بیانیه‌ای تهدید کردند که اگر ریچارد فرای در اصفهان به خاک سپرده شود، جنازه او را خوراک سگان گرسنه خواهند کرد.

اکنون کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی در سه نامه جداگانه به حسن روحانی، رییس جمهور، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و همچنین به رسول زرگرپور استاندار اصفهان، به عنوان وصی ریچارد فرای خواهان اجرای وصیت او مبنی بر خاکسپاری‌اش در اصفهان شده است. مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی ساخت آرامگاهی برای این ایرانشناس برجسته را هم به عهده گرفته.

پس از این نامه‌نگاری‌ها، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه به محمد نهاوندیان، رئیس دفتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران نامه داده و از او خواسته است موضوع خاکسپاری فرای مطابق وصیت‌اش را پیگیری کند و نتیجه را به وزارت امور خارجه ایران ابلاغ کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mmansour piry khanghah

    این خواست  و وصیت نامه از نظر فرهنگی و سیاسی به نفع جمهوری اسلامی و  مخصوصا ایرانیان است و افکار جهانی را به این سؤال مشغول میکند که چرا  یک آمریکایی علاقمند  آرزوداشت که بجای اینکه در وطنش به خاک سپرده  شود،تمایل به دفن شدن در ایران داشت؟با توجه به اینکه هم نظام کنونی و  هم اکثر مردم ایران نسبت به دولت آمریکا بدبین بوده و از  آمریکائیان به علت  وحشیگری و جنگ طلبی، متنفرند و آمریکاییان هم دولت ایران را محور شرارت  و تروریسم میداند. 

  • شهروند درجه سه

    من پیشنهاد میکنم این مرکز را بدهند به مصباح یزدی یا آن یکی یزدی یا چه میدانم به یکی از بزرگان دیگر نظام و مراجع تا اسلام بر آنجا هم حاکم شود. این سنگر را امت حزب اله حاضر در صحنه با رهبری بابصیرت رهبر مسلمین جهان باید بگیرند. دیگر اینکه من به رهبر مهظم پیشنهاد میکنم با آن بصیرتی که دارند دستور بدهند یک بمب اتمی یعنی همان انرزی هسته ای درست کنند و بیندازند و این ایران را نابود کنند. پیش از آن هم خودشان و مراجع عظام و امت حزب اله حاضر در صحنه و دیگر ذوب شدگان در ولایت بروند در لبنان یا در سوریه تا خدای نخواسته اسیب نبینند. بعد بیاید و با کمک سید حسن نصراله و بشار اسد و دیگر رفقای ولایتمدار مانند پوتین و چینی ها و اماراتی ها اینجا را بگیرند و نامش را هم بجای ایران بگذارند اسلام! دیگر هم ممنوع کنند که کسی اسم ایران را ببرد. مگر خود امام خمینی علیه سلام نمی گفت ملت اسلام؟ آخر آدم باید کمی غیرت داشته باشد.