ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه بزرگ جشنواره جهانی سینمای مستقل برای میترا فراهانی

میترا فراهانی به خاطر مستند «فی فی از خوشحالی زورزه می‌کشد» جایزه بزرگ جشنواره جهانی سینمای مستقل در آرژانتین را به دست آورد.

میترا فراهانی به خاطر مستند «فی فی از خوشحالی زورزه می‌کشد» جایزه بزرگ جشنواره جهانی سینمای مستقل در آرژانتین را به دست آورد.

بهمن محصص، هنرمند فقید ایرانی در فیلم «فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» ساخته میترا فراهانی

شانزدهمین دوره جشنواره جهانی سینمای مستقل، شامگاه ۲۳ فروردین (۱۲ آوریل) در بونئوس آیرس برگزیدگانش را اعلام کرد. میترا فراهانی، سینماگر ایرانی جایزه بزرگ این جشنواره را به خاطر مستند «فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» به دست آورد.

به گفته هرنان لومباردی، رئیس اداره فرهنگ در بونئوس آیرس، در شانزدهمین دوره جشنواره جهانی سینمای مستقل بیش از ۵۰۰ فیلم به نمایش درآمد و بازتاب رسانه‌ای بسیار خوبی هم داشت.

قرار است فیلم‌های این جشنواره در سینماهای آرژانتین در طول سال به نمایش گذاشته شوند. از محل درآمد این فیلم‌ها، منابع مالی لازم برای برگزاری دوره بعدی این جشنواره فراهم می‌شود.

در شانزدهمین دوره جشنواره فیم مستقل در آرژانتین در مجموع ۵۰۴ فیلم به نمایش درآمدند: ۱۵۴ فیلم کوتاه، ۳۲ فیلم داستانی و ۲۸۳ فیلم سینمایی.

مستند «فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» گزارشی است از آخرین روزهای زندگی بهمن محصص، هنرمند سر‌شناس ایرانی. در این فیلم با بهمن محصصی آشنا می‌شویم که یک هنرمند هم‌جنسگراست و به عقاید و نظرات و شیوه زندگی‌اش همچنان پایبند است. او در رم یک زندگی بوهیمایی در پیش گرفته و ظاهراً از زندگی‌اش لذت می‌برد.

میترا فراهانی، نقاش و فیلمساز بین پاریس و تهران در رفت‌وآمد است. این هنرمند سال ۱۹۷۵ در ایران به دنیا آمده و در رشته گرافیک درس خوانده و سازنده فیلم «تابو‌ها» ست که بخش عمده آن را اروتیسم، برهنگی و سکس تشکیل می‌دهد. به خاطر ساخت این فیلم وقتی در خرداد ۱۳۸۸ وارد تهران شد بلافاصله دستگیر شد و سه هفته در اوین زندانی بود.

او درباره آخرین روزهای زندگی بهمن محصص گفته است: «هر بار که محصص در آتلیه‌اش بود، آماده مرگ هم بود. در واقع مرگ او یک لحظه شکوه‌مند بود. او تمنای مرگ داشت و من حس می‌کردم فیلمنامه‌ای را اجرا می‌کنم که قبلاً نوشته شده.»

«فی فی از خوشحالی زوزه می‌کشد» پیش از این در جشنواره‌های فیلم برلین، تولرید، جشنواره سینمای واقع‌گرا در پاریس و جشنواره جهانی فیلم‌های مستند در لاروشل در فرانسه تحسین شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.