ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در سانحه غرق کشتی کره جنوبی ناپدید شده‌اند

یک کشتی کره جنوبی با ۴۷۵ سرنشین در ساحل بندر اینچه‌ئون غرق شد. ۳۰۰ نفر از سرنشینان کشتی دانش‌آموز بودند و هنوز از سرنوشت د‌ه‌ها نفر خبری نیست.

 یک کشتی کره جنوبی با ۴۷۵ سرنشین در ساحل بندر اینچه‌ئون غرق شد. ۳۰۰ نفر از سرنشینان کشتی دانش‌آموز بودند و هنوز از سرنوشت ده‌ها نفر خبری نرسیده است.

کشتی تفریحی و مسافری سوول (SEWOL) متعلق به کره جنوبی، کمی پس از حرکت، واژگون و غرق شد. دو سوم سرنشینان این کشتی را دانش آموزانی تشکیل می‌دادند که برای گردش علمی از سوی دبیرستان خود به جزیره "یه‌جو" می‌رفتند.

این کشتی ۶۸۰۰ تنی کمی پس از حرکت و  در فاصله ۲۰ کیلومتری ساحل جزیره بیونگ پونگ دچار سانحه شد. کاپیتان کشتی توانست به فوریت پیام اضطراری خطر بفرستد اما کمی بعد کشتی کج شد و سپس در کمتر از یک ساعت به قعر آب فرو رفت.

عملیات نجات سرنشینان این کشتی با مشارکت ۳۴ کشتی و قایق دیگر و ۱۸ هلی‌کوپتر انجام گرفت. با این همه آمار ناپدید شدگان نزدیک ۱۰۰ نفر است. تاکنون دو جسد از آب‌ بیرون آورده شده اما برخی رسانه‌ها تعداد کشته‌شدگان را ۳ نفر اعلام کرده‌اند

تصاویر تلویزیون کره جنوبی نشان داده‌اند که کشتی چگونه با سرعت واژگون شد. دلیل واژگونی این کشتی هنوز روشن نیست اما کارشناسان احتمال می‌دهند که کشتی به یک صخره برخورده باشد. شاهدان عینی گفته‌اند که قبل از بی‌حرکت شدن کشتی، صدای اصابت آن به چیزی را شنیده‌اند.

مقامات کره جنوبی در کنفرانس‌های خبری خود تعداد متناقضی از نجات یافتگان را اعلام کرده‌اند. معاون وزیر امنیت این کشور نخست اعلام کرد که ۳۶۸ نفر از سرنشینان کشتی نجات یافته‌اند اما رسانه‌ها نوشتند که سرنوشت نزدیک به ۱۰۰ نفر همچنان نامعلوم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.