ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعلام همبستگی ده‌ها سرباز اوکراینی با جدایی‌طلبان

گروهی از سربازان اوکراینی مستقر در شرق، به نیروهای هوادار روسیه پیوسته‌اند. دستکم شش تانک اوکراینی در بامداد چهارشنبه ۱۶ آوریل با افراشتن پرچم روسیه و پرچم محلی دونتسک، از دولت کی‌یف روی گرداندند.

گروهی از سربازان اوکراینی مستقر در شرق این کشور، به نیروهای هوادار روسیه پیوسته‌اند. دستکم شش تانک اوکراینی در بامداد چهارشنبه ۱۶ آوریل با افراشتن پرچم روسیه و پرچم محلی دونتسک بر روی زره‌پوش‌های خود،  از دولت کی‌یف روی گرداندند.

Ukrainr Panzer

گروهی از سربازان اوکراینی که قرار بود عامل برقرارنظم و آرامش در شرق اوکراین و پشتیبان سیاست‌های کی‌یف باشند، به نیروهای هوادار روسیه ملحق شده‌اند. شش تانک اوکراینی در کراماتورسک در بامداد چهارشنبه (۱۶ آوریل/۲۷ فروردین) با جدایی‌طلبان اعلام همبستگی کرده‌اند.

آنها پرچم روسیه و پرچم منطقه‌ای دونتسک را روی تانک‌ها برافراشته و در میان تشویق رهگذران، در خیابان‌ها به حرکت درآمدند.

هر یک از این تانک‌های قدیمی، حامل دستکم ۱۲ سرباز است. آنها گفته‌اند که کی‌یف نیروهای خود را به کلی فراموش کرده بود و در روزهای گذشته حتی چیزی برای خوردن نداشتند. همگی آنها اعلام کرده‌اند که جمهوری خودمختار دونتسک را به رسمیت می‌شناسند و با دولت موقت اوکراین مخالفند.

سربازان انشعابی، به واحدهای "ضد تروریستی"  تعلق دارند که از روز سه‌شنبه (۱۵ آوریل/۲۶ فروردین)، ماموریت در شرق اوکراین را با هدف مهار جدایی‌طلبان آغاز کردند. وظیفه آنها در اصل، عقب نشاندن کسانی بود که در بسیاری شهرها و شهرستان‌های شرقی، ساختمان‌های دولتی و پاسگاه‌های پلیس را اشغال کرده‌اند.

دولت موقت اوکراین روز سه‌شنیه اعلام کرده بود که فرودگاه "کراماتورسک" را از تصرف جدایی‌طلبان خارج کرده‌ است. اما سپس روشن شد که سربازان اعزامی، از سوی گروه کثیری از مردم خشمگین در اطراف فرودگاه محاصره شده‌اند.

تردد تانک‌ها در اسلاویانسک

خبرگزاری رویترز گزارش داده که شش تانک حامل پرچم روسیه، از  ۱۵ کیلومتری اسلاویانسک عبور کرده‌اند. هنوز روشن نیست که این تانک‌ها همان تانک‌هایی بوده‌اند که در کراماتورسک دیده شده‌اند. رویترز می‌نویسد که روی  سقف هر یک از تانک‌ها، ۱۵ مرد مسلح اونیفورم پوش نشسته بودند.

این سربازان مجهز به جلیقه‌های ضد گلوله  و مسلح به کلاشنیکف، نارنجک و سلاح‌های گرم و سرد دیگر بوده‌اند. شاهدان عینی به رویترز گفته‌اند که چند نفر از سرنشینان این تانک‌ها، آرم "جمهوری خلق دونتسک" را روی اونیفورم‌های خود نصب کرده بودند.

اوضاع شهر اسلاویانسک نیز ناآرام گزارش می‌شود. رویترز می‌نویسد که سربازان یاد شده در مسیر خود از سوی سکنه و رهگذران با شعارهای "زنده باد روسیه" و فریادهای تشویقی، مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تردد تانک‌های اوکراینی با پرچم روسیه را تایید کرده است. یکی از سربازان اعلام کرده که آنها متعلق به واحد ۲۵ بریگاد نیروی هوایی اوکراین هستند و از این پس در کنار نیروهای هوادار روسیه خواهند بود.

هنوز روشن نیست چه تعداد از نفرات ارتش اوکراین در ماموریت  شرق این کشور حضور دارند. ناظران آگاه به مسائل منطقه، بعید می‌دانند که انشعاب سربازان اوکراینی و اعلام همبستگی آنها با جدایی‌طلبان تبدیل به یک قاعده شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فریاد

    شاید سربازان اوکراینی به مدعیان دموکراسی در آمریکا و اروپا نشان دهند که دفاع از یک دولتی که فقط توسط مردم شهر کیف با زیر پا گذاشتن توافقات دولت قانونی و بصورت کودتائی و با همکاری احزاب فاشیستی بر سر کار آمده و اولین اقدامش نقض حقوق روس زبانها و روس تبارها بوده است که دستور سرکوب مردم و خواستهای مردم را داده است کار بیهوده و نشان از ضدیت با مردم را دارد و دموکراسی شما لیبرالها فقط فریب است . مردم شرق اوکراین بدلیل وابستگی های اقتصادی صنایع آن منطقه و همچنین زبان روسی تمایل به روسیه را نشان میدهند و از اتحاد با غرب اوکراین می ترسند زیرا قطع روابط با روسیه برای آنها بیکاری به بار خواهد اورد و تبعیض قومیتی نیز آنها را تبدیل به شهروندان درجه ی چندم خواهد کرد از اینرو ما با یک واقعیت خواست و منافع مردم این منطقه روبرو هستیم بخصوص که اولین اقدام دولت کودتائی لغو زبان روسی و همچنین همکاری با گروههای فاشیستی و ناسیونالیستی در ضدیت با روسیه بوده است . امریکا و اتحادیه ی اروپا باید به خود ببالد که از دستور سرکوب مردم حمایت کرده و نیروهای نظامی و ناوها و هواپیما هایش را برای حمایت از فاشیزم و علیه دموکراسی بکار می برد .

  • رضا

    کلمه صحیح این اسلحه روسی کلاشنیکف است، که متاسفانه توسط ایرانی ها به غلط کلاشینکف نوشته و تلفظ میشود. از سایت زمانه انتظار میرود کلمه صحیح را بکار برد، همانوطر که کلمات اوکراین و کی یف را صحیح بکار برده است. با تشکر رضا از اوکراین ----- رادیو زمانه: ممنون از شما؛ تصحیح شد.