ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب هزاران کارگر در چین

کارکنان یک کارخانه بزرگ کفش

کارکنان یک کارخانه بزرگ کفش ورزشی در استان گوانگ‌دونگ چین، از هفته گذشته دست از کار کشیده‌اند. آن‌ها خواهان پرداخت مزایای اجتماعی هستند.

کارخانه «یو یوئن» می‌گوید که تولید کننده پیشرو کفش‌های ورزشی در جهان است

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از ۳۰ هزار تن از کارکنان کارخانه «یو یوئن» در شهر دونگوان، واقع در جنوب چین، یک هفته است که در اعتراض به دستمزد، قراردادهای ناقص اشتغال و بیمه‌های اجتماعی خود دست از کار کشیده‌اند.

سازمان دیدبان کار چین که در مورد جنبش‌های اجتماعی در بخش صنعتی چین فعالیت می‌کند، مجموعه تصاویری را منتشر کرده که در آن‌ها صدها نیروی پلیس در اطراف این کارخانه به چشم می‌خورند. برخی از این مأموران پلیس لباس‌های ضدشورش بر تن دارند.

بنا بر اعلام این سازمان، مأموران پلیس طی یک هفته گذشته چندین کارگر را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

دونگ لین، عضو يک انجمن دفاع از حقوق کارگران که در شهر شنژن استان گوانگدونگ مستقر است می‌گوید کارگران به اعتصاب خود ادامه می‌دهند و تعداد آن‌ها بدون شک بیشتر شده است. به‌گفته وی ۴۰ هزار نفر در این اعتصاب شرکت کرده و خواهان مزایای اجتماعی شده‌اند.

یک کارگر این کارخانه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفته است مدیریت کارخانه متعهد شده که تا پایان سال ۲۰۱۵ مطالبات را بپردازد اما کارگران اعتصابی این پیشنهاد را رد کرده‌اند و نگران آن هستند که مدیریت ناگهان تصمیم به بستن کارخانه و نقل مکان آن بگیرد، امری که در چین متداول است.

وی افزوده است که مطبوعات محلی جرأت ندارند، حتی به این اعتصاب اشاره کنند.

کارخانه «یو یوئن» در سایت خود نوشته است که سرمایه آن تا حدودی از تایوان تأمین می‌شود و مدعی است تولید کننده پیشرو کفش‌های ورزشی در جهان است و برای تولیداتی چون نایک، آدیداس، پوما و آسیکس فعالیت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 44

    […] اعتصاب هزاران کارگر استرالیا اعتراض به سیاست‌های […]