ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف ۴۳۰ جسد در یک گور جمعی در بوسنی

يک گور جمعی در ۲۰۰ کيلومتری شمال غرب سارايوو کشف شده است که قربانيان آن را بوسنيايی‌هايی مسلمان و کروات‌های مسيحی کاتوليک تشکيل داده‌اند.

۴۳۰ جسد متعلق به قربانيان جنگ بوسنی از گوری جمعی بيرون کشيده شدند.

اين گور با ده متر عمق، در منطقه‌ای به وسعت پنج هزار متر مربع واقع است

به گزارش آسوشيتد پرس، بسياری از بازماندگان جنگ بوسنی در سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ در اين هفته، شاهد بيرون کشيده شدن اجساد قربانيانی بودند که در گوری جمعی در دويست کيلومتری شمال غرب سارايوو دفن شده بودند. مسئولان در تلاش هستند تا هويت اين قربانيان را با استفاده از آزمايش دی.نی.ای مشخص کنند.

اين گور عمقی ده متری دارد و منطقه‌ای به وسعت ۵۰۰۰ متر مربع را پوشش داده است. تا کنون ۴۳۰ جسد از اين گور جمعی بيرون کشيده شده است و احتمالاً به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

اين قربانيان را بوسنيايی‌هايی مسلمان و کروات‌های مسيحی کاتوليک تشکيل داده‌اند که در طی جنگ داخلی بوسنی، به دست واحدهای ارتش بوسنيايی‌های صرب‌تبار و در راستای هدف آنها برای ساختن منطقه‌ای متعلق به نژاد ناب صرب کشته شدند.

درگیری‌های داخلی بوسنی سه سال ادامه یافت

بسياری معتقدند که تعداد افراد مدفون در اين منطقه بسيار بيشتر است. بر اساس خاطرات ضبط شده از يک ژنرال بوسنيايی صرب‌تبار، راتکو ملاديچ، تعدادی از اجساد قربانيان از اين محل به جای ديگری منتقل شده است. اين واقعيت کار شناسايی هويت قربانيان را دشوار کرده است.

از این رو بسياری از خانواده‌های بوسنيايی در حال آماده‌شدن برای راهپيمايی سوگوارانه به سوی محل دفن مردگان خود هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت روزنامه بین المللی- شماره 44

    […] کشف ۴۳۰ جسد در یک گور جمعی کوزوو نخست وزیر در مظان اتهام دادگاه جنایات جنگی […]