ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی در زندان تبريز

آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو،

آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو، زندانيان سياسی زندان مرکزی تبريز، از روز سه‌شنبه ۲۶فروردين‌ماه  در اعتراض به آزار و اذيت‌ خانواده‌های زندانيان سياسی توسط نهادهای امنيتی اعتصاب غذا کرده‌اند.

آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو، زندانيان سياسی زندان مرکزی تبريز

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين دو زندانی سیاسی در پیام مشترکی که نوشته‌اند: «ما... در اعتراض به مجازات خانواده‌های زندانيان سياسی از جمله تهديد خانواده‌ها، احضار خانواده‌ها به اداره اطلاعات، دستگيری اعضای خانواده‌ها، بازجويی از اعضای خانواده و شکنجه روانی در بازداشتگاه‌ها، تبعيد زندانيان سياسی، عدم موافقت با انتقال زندانيان سياسی به محل سکونت خود، تفتيش منازل زندانيان سياسی به‌صورت وحشيانه و ايجاد رعب و وحشت که همگی به نوعی مجازات خانواده‌ها بوده و از مصاديق بارز نقض حقوق بشر است، دست به اعتصاب غذا می‌زنيم.»

آرش محمدی و آيت مهرعلی‌بيگلو در بند مالی زندان مرکزی تبريز زندانی هستند.

آيت مهرعلی‌بيگلو (يوروش) در ماه‌های پايانی سال ۹۱ همراه با محمود فضلی، شهرام رادمهر، لطيف حسنی و بهبود قلی‌زاده چهارفعال دیگر آذربایجانی بازداشت شد.

این پنج نفر که عضو کميته مرکزی گروه «يئنی‌گاموح» هستند هر يک به ۹سال حبس تعزيری محکوم شده‌اند و پس از چند ماه تبعيد به زندان رجايی‌شهر کرج، هم‌اکنون در زندان مرکزی تبريز به‌سر می‌برند.

آرش محمدی، فعال دانشجويی چپ‌گرا نيز ۲۴خردادماه سال گذشته در تبريز بازداشت شده و هم‌اکنون در حال سپری کردن محکوميت یکساله خود در زندان تبريز است.

این گزارش می‌افزاید، لطيف حسنی، دبيرکل گروه «يئنی‌گاموح» نيز ضمن پشتیبانی از خواسته‌های اين دوزندانی سياسی گفته است در صورت بی‌توجهی مسئولان، به‌رغم بيماری و وضعيت وخيم جسمی وی نیز دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    در پی اعتراض دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به حضور سعید جلیلی در این دانشگاه و شعارهای آنان در حمایت از موسوی و کروبی و زندانیان سیاسی، روز چهارشنبه دست کم ۹ دانشجوی معترض به کمیته انضباطی احضار شدند. به گزارش کلمه، پس از حضور دانشجویان منتقد در جلسه سخنرانی سعید جلیلی و شعارهای اعتراضی آنها که به درگیری فیزیکی اعضای بسیج دانشجویی با دیگر دانشجویان منتهی شد، امروز چهارشنبه تعداد قابل توجهی از حاضران در آن برنامه از سوی حراست به صورت تلفنی مورد تهدید قرار گرفتند و دست کم ۹ دانشجو نیز به کمیته انضباطی احضار شدند.