ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادسازی ۴۵۰ ميليون دلار از دارايی‌های ضبط شده ايران

در پی گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با پيشرفت ايران در عمل به توافق با قدرت‌های جهانی، ژاپن بخشی از دارایی‌های ضبط شده این کشور را پرداخت کرد.

ايالات متحده ۴۵۰ ميليون دلار از دارايی‌های ضبط شده ايران را آزاد می‌کند. اين اقدام در پی انتشار گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در روز پنجشنبه ۲۸ فروردين (۱۷ آوريل) صورت می‌گيرد که پيشرفت ايران را در عمل به توافق اتمی خود با قدرت‌های جهانی نشان می‌دهد.

ژاپن تا به حال دو قسط را از دارایی‌های ضبط شده ايران به ارزش ۲.۵۵ ميليارد دلار پرداخت کرده است

بنا به گزارش «خبرگزاری رويترز»، ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفته همه طرف‌های مذاکره نسبت به توافق صورت گرفته متعهد مانده‌اند.

گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی نيز حاکی از آن است که ايران طبق توافق سوم آذر(۲۴ نوامبر) نيمی از ذخيره اورانيوم غنی‌شده با درصد خود را به سوختی سبک‌تر تبديل کرده است که نمی‌تواند در ساخت بمب مورد استفاده قرار گيرد. اين گزارش می‌افزايد نيمی ديگر از ذخيره اورانيوم ۲۰ درصدی ايران نيز به سوخت نيروگاهی تبديل خواهد شد.

همچنين بر اساس گزارش آژانس، با وجود پايبندی ايران به کاهش ذخاير خود، هنوزساخت برخی از تأسيسات لازم، برای اجرای برنامه شش ماهه توافق شده، با تاخير مواجه است. ايران گفته بود يک نيروگاه را که برای تبديل گاز اورانيوم غنی شده با درصد پايين به پودر اکسيد مورد استفاده قرار می‌گيرد، تا ۹ آوريل آماده بهره‌برداری قرار‌می دهد.

گزارش‌های ماهانه سازمان انرژی اتمی نقشی حياتی برای تاييد روند فعاليت‌های ايران و پايبندی آن به توافقات صورت گرفته ايفا می کند. به نظر می‌رسد تنها با استناد به اين گزارش است که بخشی از دارايی‌های ضبط شده ايران آزاد می‌شود.

گفتگوهای اتمی، که با روی کار آمدن حسن روحانی رئيس‌جمهور ايران تسهيل يافت، قرار است تا ۲۹ تير(۲۰ ژوئيه) به طول بيانجامد.

گزارش‌های ماهانه سازمان انرژی اتمی نقشی حياتی برای تاييد پايبندی ایران به توافقات صورت گرفته ايفا می کند

بر پايه توافقنامه هسته‌ای ژنو ايران پذيرفت که غنی‌سازی بالای پنج درصد و همچنين ساخت راکتور تحقيقاتی اراک و پيشرفت در مسير پلوتونيوم را متوقف کند.

ايران همچنين متعهد شد که دسترسی روزانه به نطنز و فردو، دسترسی به تأسيسات مجموعه سانتريفيوژها، دسترسی به معادن و کارخانه‌های توليد اورانيوم و دسترسی بيشتری به رآکتور اراک را برای بازرسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی فراهم کند.

اين توافق همچنين از ايران می‌خواست که اورانيوم غنی‌شده بالای ۲۰ درصد اين کشور که به ۲۰۰ کيلوگرم می‌رسد، تا شش ماه آينده به صفر برسد.

در مقابل، طرف‌های غربی نيز پذيرفتند که بيش از چهار ميليارد دلار از پول فروش نفت ايران را که مسدود شده، آزاد کنند و حدود ۱۶ ميليارد دلار ديگر همچنان مسدود بماند.

بنا بر اين توافق، در صورتی که ايران به تعهد خود برای خنثی سازی نيمی از ذخاير اورانيوم خود عمل کند، ژاپن مبلغ ۴۵۰ ميليون دلار را تا ۲۶ فروردين (۱۵ آوريل) به ايران پرداخت کند.

ژاپن تا به حال دو قسط ديگر را نيز به ارزش ۲.۵۵ ميليارد دلار به ايران پرداخت کرده است. همچنين کره جنوبی بابت واردات نفت ايران، يک پرداخت به اين کشور داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    امروز چقدر تروریستها و بشار اسد جنایتکار و نوری مالکی ( نوکر ایران ) خوشحالند .

  • hamid

    خوشا بحال اسد و پوتین و حزب اله و تروریستهای یمنی ومصری وترکی که در حال اموزش در تهران هستند. مردم ایران که در زندانها کتک میخورند و یا صف میکشند تا از یارانه انصراف دهند و یا سبد تحقیر بگیرند.

  • عطار

    من این آزادسازی بخشی از دارایی های ملت شریف را به ولی امر مسلمین جهان، حاج اقا مصباح و دیگر روحانیان معظم، به برادران بشار اسد و سید حسن نصراله و اسماعیل هنیه وپوتین و رئیس جمهور ولایتمدار چین و امارات عربی همچنین به حوزه های علمیه ، مراجع عظام و سلسله جلیله روحانیت و سران سپاه تبریک میگویم. نوش جانتان. اکنون ملت شریف اسلام ( ایران سابق ) با یارانه و سبذ کالا سرگرم باشند تا تکلیفشان روشن شود