ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس سازمان زندان‌ها: هيچ‌گونه ضرب و شتمی در زندان اوين نداشتيم

در پی انتشار خبر حمله

در پی انتشار خبر حمله نیروهای امنیتی به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، غلامحسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی هرگونه درگيری و ضرب و شتم زندانيان سیاسی این بند را توسط مأموران و زندانبانان تکذيب کرد.

غلامحسين اسماعيلی: بنا نداريم که به ادعاهای سايت‌های معارض که دروغ‌پراکنی عليه نظام می‌کنند پاسخگو باشيم

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، غلامحسين اسماعيلی این‌گونه خبرها را کار «ضدانقلاب‌» دانست و گفت: «ما به فرافکنی و شايعه‌سازی کاری نداريم.»

روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردين‌ماه، سايت کلمه گزارش داد در يورشی که مأموران وزارت اطلاعات ايران، اطلاعات سپاه پاسداران و بيش از ۱۰۰ نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ اوين انجام دادند، بيش از ۳۰ زندانی سياسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و گروهی از آن‌ها به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

حمله مأموران پس از آن صورت گرفت که زندانيان نسبت به آن‌چه «برنامه خشن بازرسی» گزارش شده اعتراض کردند. اين بازرسی بيش از پنج ساعت به طول انجاميده است و زندانيان تنها به سرودخوانی پرداخته بودند.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران نیز نوشت: «مأموران امنيتی که از کليه مراحل فيلمبرداری می‌کردند، پس از اعتراض چند تن از زندانيان به نحوه برخوردشان دستور ضرب و شتم زندانيان سياسی توسط سربازان گارد را صادر کرده و در اين بين تعدادی از زندانيان سياسی به‌شدت مجروح شدند.»

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی افزود براساس آيين‌نامه سازمان زندان‌ها ماهانه يک بار بازرسی نوبه‌ای صورت می‌گیرد و بازرسی روز گذشته نیز در این چارچوب بوده است.

غلامحسين اسماعيلی همچنین خبرهای مبنی بر زخمی شدن زندانیان سیاسی را نیز تکذيب کرد و گفت: «بنا نداريم که به ادعاهای سايت‌های معارض که دروغ‌پراکنی عليه نظام می‌کنند پاسخگو باشيم.»

سهراب سليمانی، مدير کل زندان‌های استان تهران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، تمام سخنان غلامحسين اسماعيلی را عینا تکرار کرد.

از سوی دیگر سایت کلمه در گزارش تازه‌ای نوشت زخمی شدگان حمله مأموران به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوين از بيمارستان طالقانی تهران بازپس گرفته شده و به زندان بازگردانده شده‌اند.

«کلمه» افزوده است این اقدام «به‌منظور جلوگيری از رسوايی بيشتر رئيس سازمان زندان‌ها، شبانه صورت گرفته است.

این سایت در پاسخ به سخنان رئيس سازمان زندان‌ها نوشته است: «با سر زدن به حياط و هواخوری بند ۳۵۰ و خون‌هايی که هنوز در حياط شسته نشده و خشک شده است می‌توان فهميد که کذاب کيست.»

سازمان عفو بین‌الملل نیز نسبت به این خبر واکنش نشان داد و از یورش مأموران امنیتی به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله در مورد امنیت زندانیان ترس و نگرانی به وجود آورده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    در جمهوری ننگین اسلامی ( تکذیب ) یعنی ( تائید ) و این مزدور که عنوان رئیس سازمان را یدک میکشد ، بدون هیچ شرم و حیائی در روز روشن دروغ میگوید . در مذهب من در آوردیشان دروغ در همچین مواقعی لازم و واجب است و مزدوران مسلمان از گفتن آن هیچ ابائی ندارند .

  • nader

    به گزارش خبرنگار کلمه، مسئولان زندان اوین دوتن از مجروحان حادثه هجوم ماموران امنیتی به بند ۳۵۰ به نام های امید بهروزی و اسماعیل برزگری را که بشدت آسیب دیده اند در بهداری زندان اوین حبس کرده و دست و پای آنها را با زنجیر به تخت بسته اند. این اتفاق در حالی رخ داده که بنا به دستور مقام های زندان، پزشکان بهداری اوین از هرگونه مداوا بر روی این زندانیان آسیب دیده منع شده اند تا پزشکان مورد اعتماد نهادهای اطلاعاتی-امنیتی برای مداوای این دو نفر در بهداری زندان اوین حاضر شوند. امید بهروزی دچار پارگی عروق اصلی دست و اسماعیل برزگری دچار شکستی دو مهره کمر شده است تاکنون اجازه درمان به این دو زندانی بدلیل ادامه دادن اعتراض ها داده نشده و هر دوی آنها در بهداری زندان اوین درد می کشند. مقام های امنیتی و مسئولان زندان دستور داده اند هیچ یک از مجروحان بدلایل امنیتی به بیمارستان خارج از زندان اعزام نشوند و این در حالی است که مجروحان واقعه خونبار پنجشنبه ۲۸ فروردین در بند ۳۵۰ نیاز فوری به امکانات تخصصی و درمانی در خارج از زندان دارند. همچنین از سلامتی دیگر زندانیان انتقال یافته به سلول های انفرادی که بشدت ضرب و شتم و مجروح شده اند اطلاعی در دست نیست و فقط مقداری لوازم پانسمان از بهداری اوین به بند ۲۴۰ منتقل شده است.

  • hamid

    واقعا که بی شرمی را از حد گذرانده اند!