ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه امير حکمتی به ظريف: من بی‌گناهم، آزادم کنید

امير ميرزايی حکمتی، آمریکایی ایرانی‌تبار

امير ميرزايی حکمتی، آمریکایی ایرانی‌تبار که حکم اعدام او به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده چندی پیش لغو شد و به ۱۰سال زندان تغییر یافت، در نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف، وزير امور خارجه ايران گفت بی‌گناه است و از وی خواست تا پرونده قضايی‌اش گرفتار آن‌چه اختلافات تاريخی ديپلماتيک ميان ایران و آمریکا خواند، نشود.

امیر میرزایی حکمتی در مردادماه ۱۳۹۰ بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، امير حکمتی در نامه خود به محمدجواد ظريف خود را يک شهروند و هموطن ايرانی خواند و گفت: «من به‌عنوان فردی که ۳۰ماه از خانواده خود جدا شده‌ام خواستار آزادی از زندان هستم.»

حکمتی در نامه خود اتهام‌های مطرح شده عليه خود را رد کرد و گفت هيچگاه با دولت آمريکا عليه ايران همکاری نکرده است.

حکمتی همچنین گفت که وی در ارتش آمريکا به‌عنوان مترجم زبان عربی فعاليت می‌کرده و هيچ ارتباطی با ايران نداشته و هرگز در زمينه جاسوسی و اطلاعاتی آموزش نديده است.

وی از وزیر امور خارجه ایران خواست که به حقايق پرونده‌اش توجه کنند.

هفته گذشته روزنامه نيويورک تايمز گزارش داد که امير حکمتی به طور مخفيانه محاکمه شده و به اتهام همکاری با آمريکا به ۱۰سال زندان محکوم شده است.

هفته گذشته روزنامه نيويورک تايمز گزارش داد که امير حکمتی به طور مخفيانه محاکمه و به اتهام همکاری با آمريکا به ۱۰سال زندان محکوم شده است.

حکمتی در مردادماه ۱۳۹۰در حالی که به‌منظور ملاقات با مادر بزرگش به تهران سفر کرده بود، به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و پس از آن در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد. اتهامی که بستگان او و ایالات متحده هم آن رد می‌کنند.

امیر میرزایی حکمتی از سال ۲۰۰۱تا ۲۰۰۵به‌عنوان پیاده نظام و مشاور زبانی و فرهنگی و آشنا با زبان‌های فارسی و عربی در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده و بخشی از وظایف خود را در عراق انجام داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری ایران ـ شماره 42

    […]  نامه امیر حکمتی به ظریف: من بی‌گناهم، آزادم کنید رادیو زمانه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ امیر میرزایی حکمتی، آمریکایی ایرانی‌تبار که حکم اعدام او به اتهام جاسوسی برای ایالات متحده چندی پیش لغو شد و به ۱۰سال زندان تغییر یافت، در نامه‌ای خطاب به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران گفت بی‌گناه است و از وی خواست تا پرونده قضایی‌اش گرفتار آن‌چه اختلافات تاریخی دیپلماتیک میان ایران و آمریکا خواند، نشود. […]

  • بهنام

    این مسائل فقط سناریو سازی کثیف وزارت اطلاعات ایران است که متاسفانه در این میان اتباع ایران و شهروندان عادی آن قربانی مطامع داخلی میشوند و بیشترین لطمه و صدمات را در این بین تحمل می نمایند .