ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه ۷۴ زندانی؛ شکايت قضايی و جزئيات درگيری بند ۳۵۰

در پی درگيری‌ شدید نيروهای

در پی درگيری‌ شدید نيروهای حفاظتی و امنيتی با زندانيان سياسی بند ۳۵۰ که به ضرب و شتم و انتقال تعدادی از زندانیان  به انفرادی  انجامید، ۷۴زندانی سياسی اين بند با انتشار ‌شکايت‌نامه‌ای، خواهان رسيدگی عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران به این حادثه شدند.

۷۴زندانی سياسی در نامه خود، ورود نیروهای اطلاعاتی به داخل بند را غیر قانونی دانسته‌اند

به گزارش وب‌سايت کلمه، سایت نزدیکان به میرحسین موسوی و اصلاح طلبان ایران، زندانيان همچنین در اين نامه با اشاره به اسامی مجروحان، به شرح صدمات و جزئیات هجوم به بند ۳۵۰ پرداختند.

بر اساس این گزارش، زندانیان در اين نامه نوشته‌اند: « در تاريخ ۲۸فروردين ۱۳۹۳حدود ساعت ۹:۳۰صبح عده‌ای از نيروهای لباس شخصی به همراه ماموران و مسئولان انتظامی و حفاظتی زندان به عنوان انجام بازرسی به اندرزگاه ۳ (بند ۳۵۰) زندان اوين وارد شدند.»

زندانيان امضاکننده این نامه با اشاره به نيروهای لباس شخصی تحت امر مسئولان زندان، می‌افزايند: «در حين بازرسی، زندانيان داخل هواخوری متوجه شدند آن دسته از همبنديانی که هنوز در اتاق ها حضور دارند مورد ضرب و جرح شديد ماموران امنيتی لباس شخصی و همچنين گارد حفاظتی زندان قرار گرفتند».

در نامه‌ای که سايت کلمه از آن با عنوان «شهادت‌نامه زندانيان سياسی» ياد کرده است، تأکيد می‌شود که با وجود اعتراض زندانيان، نه تنها اين اقدام غيرقانونی متوقف نگرديد، بلکه زندانيان معترض نيز با باتوم و ميله آهنی و مشت و لگد روبرو شدند.

در اثر اين حمله ۳۰نفر از جمله ياشار دارالشفاء، سعيد متين‌پور، سروش ثابت، عماد بهاور، عليرضا رجايی، محمد صديق کبودوند، عبدالفتاح سلطانی، سمکو خلقتی به انفرادی منتقل شده‌اند.

همچنين در نامه ۷۴زندانی سياسی، دو پزشک از ميان زندانيان، گزارشی از معاينه جراحات و صدمات سيزده نفر از زندانيان آسیب دیده ارائه کرده‌اند.

با اين حال غلامحسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی هرگونه درگيری و ضرب و شتم زندانيان سياسی اين بند را توسط مأموران و زندانبانان تکذيب کرد.

اين درحالی است که خانواده‌های زندانيان سياسی بند ۳۵۰با ابراز نگرانی، از سرنوشت افراد مورد هجوم ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

شدت اين خشونت‌ها، واکنش‌ گسترده‌ای در افکار عمومی و رسانه‌ها در پی داشته است.

امروز سيدمحمود علوی، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی ايران گفته وزارت اطلاعات به زودی در اين‌باره بيانيه‌ای می‌دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    نوشتن نامه برای آگاهی مردم و ثبت در تاریخ و نشان از جنایت رژیم کشتار کاریست درست.اما اعتقاد به آنکه رئیس جمهور و دولتش را جدا از این جنایات دانسته و دادخواهی کنیم به بیراهه رفتن است.رئیس جمهور روحانی از مهره‌های عمد ه سازمانهای امنیتی رژیم در تمام این سالها از اول انقلاب تا امروز که رئیس شورای عالی‌ امنیت ملی است،بوده و دستش در همیه جنایات رژیم الودهست.این رژیم متهم به جنایت علیه بشریت است و فاقد مشروع ایت.

  • بهنام

    این دژخیمان زورشان به زندانیان بیگناه و سیاسی رسیده است و انواع و اقسام فشارهای غیر قانونی را به آنان وارد میسازند تا مقاومت آنان را در هم شکنند ، ولی با شجاعت و استواری آنان این آرزو را به گور خواهند برد . از همین حوادث مشخص و معلوم میشود که شخص وزیر اطلاعات هم بازیچه ای بیش نیست و تمامی این جنایات را اطلاعات موازی سپاه قاچاقچیان پاسدار انجام میدهد و مسدولیت آنرا به دوش دولت جدید میگذارد . ضمنآ کسانی مثل جعفری دولت آبادی و امثال او ، مزدورانی نوکیسه اند که فقط از مافوق خود اطاعت کور میکنند و از خود هیچگونه اراده و اختیاری ندارند و به خاطر منافع مادی عظیمشان هرگز طرف حق را نخواهند گرفت .