ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

يک مقام نظامی ايران: تهران از اعزام ابوطالبی انصراف دهد

محمد باقرزاده، فرمانده کميته جست‌وجوی

محمد باقرزاده، فرمانده کميته جست‌وجوی مفقودين ستاد کل نيروهای مسلح ايران از وزارت خارجه اين کشور خواست تا از اعزام حميد ابوطالبی، به‌عنوان نماينده ايران در سازمان ملل انصراف دهد.

حمید ابوطالبی

به گزارش خبرگزاری فارس، باقرزاده گفت: «به پاس مقام مادر به‌ويژه مادر شهيدان فريد و مجيد ابوطالبی که اخيراً پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، محل تدفين فرزند عزيزش (مجيد) در کهف‌الشهدای تهران شناسايی و مشخص شد و باتوجه به رنج‌ها و کسالت‌های اين مادر دل‌شکسته، ترتيبی داده شود تا فرد ديگری به جای آقای حميد ابوطالبی (برادر شهيدان فريد و مجيد ابوطالبی) به‌عنوان نماينده جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل تعيين و اعزام گردد تا بلکه از اين طريق و در آستانه‌ روز مادر، هديه‌ای به اين مادر داده شود.»

سايت کلمه که نزديک به مخالفان و منتقدان حکومت ايران است از اين پيشنهاد باقرزاده استقبال کرده و آن را «راه‌حلی بر اساس تدبير» دانسته است.

ابوطالبی قرار بود به جای محمد خزايی، سفير دايم ايران در سازمان ملل شود اما موضوع مشارکت احتمالی او در گروگان‌گيری کارکنان سفارت آمريکا در تهران که نخستين بار از سوی خبرگزاری بلومبرگ طرح شد، باعث گرديد تا آمريکا ورود وی را به اين کشور ممنوع کند.

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری آمريکا هفته گذشته مصوبه کنگره آمريکا در عدم صدور ويزا برای حميد ابوطالبی را امضا کرد. اين لايحه با تأکيد بر نقش ابوطالبی در گروگان‌گيری و اشغال سفارت آمريکا در تهران تصويب شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.