ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهارمين کارت زرد مجلس به دولت روحانی

نمایندگان مجلس ایران برای چهارمین بار به دولت حسن روحانی کارت زرد دادند. این بار علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش این کارت زرد را دریافت کرد.

نمايندگان مجلس ایران چهارمین کارت زرد دولت حسن روحانی را به علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش دادند.

علی‌اصغر فانی در ۲۷ مهرماه ۱۳۹۲، از سوی حسن روحانی، به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

به‌گزارش منابع خبری ایران، مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ۳۱ فروردین‌ماه به بررسی سئوال‌های اميرحسين قاضی‌زاده، نماينده مشهد و مهرداد بذرپاش، نماينده تهران در مورد آن‌چه «سياسی بودن انتصابات مديران آموزش و پرورش بدون منطق کارشناسی و شايسته‌سالاری و به‌کارگيری افرادی در سنين بازنشستگی» عنوان شد، پرداخت.

علی‌اصغر فانی وزير آموزش و پرورش در دفاع از خود گفت از زمانی که نمايندگان اعتراضاتشان را به انتصابات مطرح کردند انتصابات کاهش يافته و همچنين مديران بازنشسته‌ای که به‌کار گرفته شده‌اند به علت جو سياسی دولت قبل استعفا داده‌اند و زمان استعفای آن‌ها فرا نرسيده بود.

فانی همچنين خطاب به نمايندگان معترض به انتصابات سياسی در وزارت آموزش و پرورش گفت: «آيا خود شما سياسی نيستيد؟»

نمایندگان مجلس از توضيحات وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم قانع نشده و با ۷۱ رأی موافق ۱۱۵ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماينده حاضر در مجلس به وی کارت زرد دادند.

بر پایه آئين‌نامه داخلی مجلس پس از سه کارت زرد به يک وزير، استيضاح وی به جريان می‌افتد.

پس از رأی عدم‌ اعتماد مجلس به محمدعلی نجفی، گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، علی‌اصغر فانی ابتدا به‌ عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد و سپس در ۲۷ مهرماه ۱۳۹۲، از سوی حسن روحانی، به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد.

علی‌اصغر فانی معاون آموزش و پرورش در دولت محمد خاتمی و همچنین رئیس ستاد فرهنگیان میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری ایران سال ۱۳۸۸ نیز بوده است.

تاکنون علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم و تحقیقات و علی طيب‌نيا، وزیر امور اقتصادی و دارایی از مجلس کارت زرد گرفته بودند.

در ماه‌های اخیر اعتراضات بسیاری از طرف طیف موسوم به اصولگرایان و همچنین فراکسیون ‌پایداری به دولت حسن روحانی انجام شده.

از این میان وزارت ارشاد و وزارت علوم هدف بسیاری از این انتقادات بوده‌اند.

حسین مظفر، معاون نظارت مجلس ایران روز ۱۸ اسفندماه، آماری از عملکرد نظارتی مجلس بر دستگاه اجرایی را اعلام کرد که بر این اساس دولت حسن روحانی در فاصله هفتم آذر تا ششم اسفندماه، هزار و ۲۱۳ تذکر دریافت کرده بود.

از این میان ۱۹۶ تذکر مستقیماً رئیس جمهوری را خطاب قرار داده است. در این گزارش وزیر راه و شهرسازی با ۱۴۱ و وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۱۲۰ تذکر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع تذکرهای دولت از آغاز به کار دولت به دوهزار و ۶۴۲ تذکر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.