ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آموزش‌های مرتبط با کاهش جمعیت حذف می‌شوند»

شهلا میرگلوی بیات، عضو کمیسیون

شهلا میرگلوی بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از امکان حذف آموزش‌های پیش از ازدواج در مراکز بهداشتی خبر داد که هدف‌شان کاهش جمعیت است.

بنا بر گزارش روز یکشنبه ۳۱ فروردین از خبرگزاری کار ایران، ایلنا، وی گفته است که این اقدام طبق «طرح پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور» صورت می‌گیرد.

به گفته بیات، طرح پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور در پی توقف روند مورد حمایت «سازمان بهداشت جهانی» است که امکانات پیشگیری از بارداری را رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ناگزیر بودن آموزش پیشگیری از بارداری برای نمونه به مبتلایان به ایدز یا بیماری‌های ژنتیک، افزود که در آینده خانواده‌هایی که تمایلی به بچه‌دار شدن نداشته باشند، دیگر خدمات جلوگیری از بارداری را رایگان دریافت نمی‌کنند.

بیات تأکید کرد: «زمانی که طرح پیشگیری از کاهش جمعیت به صحن علنی مجلس بیاید، تمام [...] جوانب در آن پیش بینی می‌شود تا مردم مشکلی پیدا نکنند.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: «پس  از تصویب این طرح آموزش‌ها در راستای افزایش جمعیت خواهند بود، زیرا جمعیت کشور به سمت سالمندی می‌رود.»

۱۳۱ نماینده مجلس ایران در فروردین‌ماه ۱۳۹۳ با یک فوریت طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت موافقت کردند.

بنا بر اعلام خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی، ایرنا، در صورت تصویب نهایی این طرح و اجرایی شدن آن، تمامی اقدام‌ها برای «سقط جنین و عقیم‌سازی مانند وازکتومی، توزکتومی و تبلیغ در باره کاهش فرزندآوری» ممنوع و متخلفان قابل مجازات خواهند بود.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۲ در پیامی به همایش ملی «تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات مختلف جامعه» به لزوم افزایش جمعیت ایران اشاره کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.