ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير دادگستری حمله به زندانيان سياسی زندان اوين را تأييد کرد

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ايران،

مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ايران، حمله به زندانيان سياسی بند ۳۵۰زندان اوين را تأييد کرد. غلام‌حسين اسماعيلی، رئيس سازمان زندان‌ها، پیش‌تر حمله به زندانيان را تکذيب کرده بود.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، پورمحمدی در جمع خبرنگاران گفت: «بازرسی‌های صورت گرفته در زندان اوين براساس يک روال عادی و معمول از همه بندها صورت گرفته است. در اين بازرسی،‌ در دو اتاق مقاومت‌هايی صورت گرفت و مشکلی هم که پيش آمد از طريق يکی از همين افراد بود که مختصری کوفتگی و جراحت پيش آمد و براساس گزارش‌های اوليه يک يا دو نفر بيشتر نبودند و با درمان سرپايی نيز مسئله حل شد.»

وی افزود: «خوب است تا مجلس هيأتی را روانه کند و در اين‌باره تحقيق کند تا ديگر نياز به پاسخ من هم نباشد.»

وزير دادگستری درباره درخواست خانواده اين زندانيان برای ملاقات با آن‌ها گفت: «اتفاقی نيفتاده است که بخواهيم ملاقات سريعی بدهيم، البته اگر حقوق زندانيان رعايت نشود بايد متخلفان تحت تعقيب قرار بگيرند و اگر بدانيم زندانبانان ما تخلف کرده‌اند با آن‌ها برخورد خواهيم کرد و به دادگاه انتظامی معرفی می‌کنيم.»

روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردين‌ماه، وب‌سايت «کلمه»، نزدیک به سران مخالفان دولت دهم در ایران، گزارش داد در يورشی که مأموران وزارت اطلاعات ايران، اطلاعات سپاه پاسداران و بيش از ۱۰۰ نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ اوين انجام دادند، بيش از ۳۰ زندانی سياسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و گروهی از آن‌ها به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • neda

    غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: « هیچ گونه درگیری و ایراد ضربی از ناحیه همکاران ما حتی در حد تلنگر رخ نداده است.»!! او روز دوشنبه به خبرنگاران گفت علت حضورش در روز یکشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح برای «کار نکرده» بوده است.!! غلامحسین اسماعیلی گفت: «ما توانستیم فردی که باعث به وجود آمدن این شایعات شد را شناسایی کنیم» و او به مراجع قضایی معرفی شده است. اسماعیلی نامی از این فرد نبرد و گفت او این اطلاعات را به یک «رسانه خارجی» داده است.!!!! پیشتر مصطفی پور محمدی، وزیر کشور گفته بود «یکی دو نفر از زندانیان در این بازرسی دچار جراحت مختصری شدند.»!