ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی خانواده زندانيان سياسی در مقابل دفتر ریاست جمهوری

خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در مقابل دفتر ریاست جمهوری و قوه قضائیه تجمعی اعتراضی برپا کردند. در این تجمع چند نفر بازداشت شدند.

جمعی از خانواده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین همراه با گروهی از فعالان سیاسی - مدنی و مردم، صبح روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در مقابل دفتر ریاست جمهوری و قوه قضائیه در خیابان پاستور تهران تجمعی اعتراضی برپا کردند.

در تجمع اعتراضی خانواده زندانیان سیاسی نزدیک به ۱۰۰ نفر شرکت کرده بودند.

به گزارش سایت کلمه، تجمع‌کنندگان شعارهايی چون «وزير بی‌کفايت استعفا، استعفا»، «اين همه رأی گرفتيد دولت چرا نشستيد» و «اوين شده فلسطين دولت چرا نشستيد» سر دادند و نسبت به سخنان مصطفی پورمحمدی، وزير دادگستری ایران اعتراض کردند.

مصطفی پورمحمدی دو روز پیش گفت در جریان بازرسی مأموران امنیتی از بند ۳۵۰ زندان اوین «مختصری کوفتگی و جراحت پیش آمد و براساس گزارش‌های اولیه یک یا دو نفر بیشتر نبودند و با درمان سرپایی نیز مسئله حل شد.»

به‌جز مصطفی پورمحمدی اعضای دولت حسن روحانی تاکنون واکنشی نسبت به اين رویداد نشان نداده‌اند.

هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نوشته است تجمع اعتراضی خانواده زندانیان سیاسی از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۳ برگزار شد و نزدیک به ۱۰۰ نفر در آن شرکت کرده بودند.

خانواده‌ زندانیان سیاسی همچنین، شکایت‌نامه‌هایی خطاب به آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و دولت یازدهم نیز نوشته و تحویل مقامات دادند.

بنا به این گزارش در مدت برگزاری این تجمع مأموران امنیتی که خود از تجمع‌کنندگان فیلمبرداری می‌کردند، از فیلمبرداری و عکسبرداری افراد جلوگیری می‌کردند و چند تن نیز در این رابطه بازداشت شدند.

سایت کلمه نوشته است از سوی دولت فردی بين خانواده‌ها حاضر شد و پنج نماينده از سوی خانواده‌ها برای مذاکره با نمايندگان دولت به نهاد رياست جمهوری دعوت شدند.

خانواده‌های زندانيان سياسی، روز يکشنبه نيزدر مقابل مجلس تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان شناسايی عاملان حمله به زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، رفع زندان انفرادی زندانيان، بازگرداندن آن‌ها به بند، رسيدگی به زندانيان در اعتصاب، مداوای زندانيان مجروح توسط پزشکان معتمد خانواده‌ها و اعزام نمايندگانی برای بازديد از بند ۳۵۰ شدند.

در همین حال «هرانا» گزارش داد مهدی خدایی، یاشار دارالشفاء، سروش ثابت، مجید اسدی، هوتن دولتی و امیر رضازاده، شش تن از زندانیانی که در پی حمله مأموران امنیتی به بند ۳۵۰ به سلول انفرادی منتقل شده بودند، به این بند بازگردانده شدند.

پیش از آن‌ها ۱۰ تن از زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شده بودند نیز، به بند ۳۵۰ بازگشته بودند.

در روز پنج‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه، سایت کلمه گزارش داد در یورشی که مأموران وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات سپاه پاسداران و بیش از ۱۰۰ نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ اوین انجام دادند، بیش از ۳۰ زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و گروهی از آن‌ها به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

حمله مأموران پس از آن صورت گرفت که زندانیان نسبت به آن‌چه «برنامه خشن بازرسی» گزارش شده اعتراض کردند.

در پی این یورش، ۱۲ زندانی سیاسی این بند با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به آن‌چه «برخوردهای خشونت‌آمیز بی‌سابقه» نامیدند، دست به اعتصاب غذا زدند.

همچنین زندانیان منتقل شده به سلول‌های انفرادی اعلام کرده بودند که تا زمان بازگشت به بند ۳۵۰ در اعتصاب غذا خواهند بود.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌ها، روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه در مورد اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین گفت: «این خبر یا کذب است یا هنوز به من اطلاع داده نشده است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.